Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 756 ggr
Littlefox
0

Ett litet problem bara...

Hej allihopa!Tungan ute

Jag har skaffat en till kanin i lördags och hon är jätte fin och så men det finns bara ett problem; när man har hon i sele kutar först typ rakt fram och sen tvärstannar hon å vägrar gå och sen börjar hon kuta också tvärvänder hon och kutar åt andra hållet osv. Jag skulle uppskatta jätte mkt om ni kunde ge mig några tips? för jag har nu beställt en bogsele och ska tästa om hon blir bättre men vad ska jag göra om hon inte blir det ?

Snälla hjälp mig med några tips Obestämd

MVH Lisa-LittlefoxSkrattande

Qepta
0

du får vänja henne, kolla så det inte sitter för spänt.

bogsele brukar vara mycket bättre.

Min hona uppskattar iallafall bogsele före H-sele. men ska testa med ett bröstsele nu och se hur hon reagerar på de

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Sashhi
0

Man får börja känna kaninen innan man börjar selträna den. Om kaninen verkar så känslig kanske du ska prova att selträna den långsamt med att gå i hagen med sele på osv.

Not your mom, not your milk.

Oscar08
0

Låt kaninen ha sele på sig inne en stund för att vänja sig att gå runt i den. Om hon är så sprallig av sig och vill springa sätt henne i Hage och låt henne springa lite där inne i hagen.

Littlefox
0

Tack för alla kommentarer hitills Skrattande<33

#1 Vad bra, då ska jag tästa med bogselen och se om det blir bättre, Tack för din kommentar! :D

#2 Jaa, jag har kelat med henne mkt innan och när vi köpte henne sa hon att hon va lite sprallig men Tack för din kommentar! :D

#3 Jag ar haft på selen i min stora Hage så jag vet inte om det är de men Tack för din kommentar! :D

MVH Lisa-Littlefox :P

Littlefox
0

Hon är mkt bättre nu men nu är det tvärt om :/ Nu när jag sätter ner henne sitter hon bara rak upp och ner … Och sen när jag lyfter henne fram till hindret så börjar hon bara äta eller puttar ner pinnen med nosen eller med tänderna. Och då lyfter jag över henne för man kan ju tänka att hon inte förstår men då börjar hon bara äta när jag sätter ner henne. Och jag har upprepat allt flera gånger och lyfta över henne men hon gör bara samma sak :P

Animalfriend
0

Koppelträning. :) Börja att vänja henne vid sele, kanske lös inne i ditt hus i något rum. Sen kan du när hon tycker det känns okej, koppla på kopplet.

Innan du börjar sel-träna så tycker jag dock att du ska lära känna henne lite bättre först. :) Hon känner ju inte dig, och kan nog känna sig väldigt rädd och lite och ynklig, och inte riktigt försår situationen med sele över huvudtaget. Så låt henne vänja sig vid dig allra först. :)

PrinzeZz
0

hur gammal är hon?, ålder spelar in ganska mycket om den är ung.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[Wera]
0

Undrar samma som #7. Hur gammal är hon? Man ska inte börja använda sele för än dom blivit 3-4 månader har jag för mig.
Ålder spelar somsagt in också. :)

För mig har det funkat bättre att använda sele på de vuxna (som aldrig använt sele) än på de unga som heller aldrig andvänt sele.