Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 808 ggr
Weqtie
0

Ryck?

När jag har min kanin i sele och koppel i trädgården så får han typ ryck, han börjar springa jättesnabbt. Så jag vågar nästan inte ha han i koppel i trädgården längre för jag är rädd att jag ska tappa kopplet när han springer så snabbt. Vad kan det bero på? Är han rädd?

[aammE]
0

Kanske, eller så är han glad.

Weqtie
0

#1 Det är inte som han är glad i alla fall, det är mer som han får panik.

[aammE]
0

#3 Okej, för Algot brukar få konstiga ryck när han sitter med mig i sängen. Då börjar han springa, sladda, hoppa, snurra och bete sig allmänt konstigt. X)

Weqtie
0

#3 Okej xD. Men min kanin springer bara, han hoppar inte eller nåt sånt.. Men kan det vara som han är rädd?

[aammE]
0

#4 Ja, är han van att ha sele?

Rorosjons
0

Tycke det låter som om han är väldigt ovan och vill komma bort från selen!
Låt honom ha enbart sele och ha honom i en Hage så han får springa runt lite i den och inse att den inte är farlig.
Sen kan du otroligt försiktigt sätta på kopplet och visa att du har honom "fast".
Hoppar han och så där då, ta bort kopplet och låt honom springa i hagen med selen.

Weqtie
0

Okej, men jag har haft honom i selen många gånger förut och då har det inte varit några problem. Det har kommit nu på senaste tiden.

[BonnieL]
0

#7 Kollat så den inte sitter för hårt?

Suzi
0

Det kanske finns något annorlunda utomhus som han har blivit rädd för? Hur gammal är kaninen?

EmmaJorunn
0

han kanske har ont någonstans där selen kommer åt?

Weqtie
0

#8 Jag kollar alltid så att den inte sitter för hårt.

#9 Ja, kanske det. Det kanske har varit en katt i närhetn eller nått. Han är ungefär 5 mån.

#10 Mm, kanske det.