prova kanin?
hej!
jag funderar på att skaffa kanin men vet inte om jag är allergiker, har gjort några såna där pricktest och dom säger att jag är lite på vissa pälsdjur.Men jag har kompisar som har kaniner (ganska många faktiskt) och när jag är hos dom så känner jag inget…frågan är om jag kan prova ha en utomhus kanin?eller är det en dum ide?
du kan ju prova , men det kan ju bli tråkigt om du blir alergisk och måste sälja det , men jag hade provat om jag var du ! :)
Det finns personer som lånar ut sina kaniner på prov/foder eller liknande :)
Det du kan göra är ju att låna en kanin, det kan man av rätt många uppfödare. Om du skulle vara allergisk eller om kaninen inte passar dig helt enkelt, kan du lämna tillbaka den. Om man kommer väldigt bra överens med kaninen brukar man även kunna köpa den när tiden gått ut. Hoppas det går bra! :)

okey tack för alla svar, jag får väl se hur det blir men kan ju försöka hitta nån ssom vill "låna ut" =) väldigt tacksam för svar
Kela lite extra med dina kompisars kaniner:)
annars tycker jag att du ska "låna" en kanin:) hoppas att du inte är alergisk. Vore ju synd att lämna tillbaks den:(
Om du bor runt norbotten så lånar jag ut kaniner senare ev köp om man trivs med lånekaninen. :)

#5 haha aa ska väl göra det, tack
#6 skulle gärna velat men bor i stockholms trakterna