Åh nej!
Det som absolut inte fick hända har hänt! Mamma sa nyss att när hon i morse var ute o kollade ninerna såg hon att väggen som skiljer alfons o electra åt hade ramlat ner .. alfons satt i electras bur
Faan ! det e mitt fel
Den där jäkla väggen alltså! ååh stackars electra! Tänk om det blir nåt ? hon är bara 6 och en halv månad gammal
vad ska jag göra ? ska ringa till vetten sen och höra med dom
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!
Mitt råd till dig är att bara avvakta.
Hon är ändå i ganska OK ålder ändå.
Tror inte det kommer bli några direkta problem.
Det som kan hända är att hon inte är tillräckligt mogen och inte tar hand om ungarna ordentligt.
Men det kan hända även honor som är äldre.
Dock kan det nog vara bra att fixa så att väggen blir lite stabilare. =)

#1 jaa det e det jag får göra! Jo den där dumma väggen.. Det ska vara två pinnar som håller den stadig men killen som gjorde den gjorde dom för korta så det funkar ej
// Elin

Ingen fara, man kan para honor från 6 månaders ålder även om det är bättre att vänta tills dom är lite äldre.
Hoppas det går bra!

okejj
// Elin
Hon är i ganska bra ålder ändå jag tror nog det ordnar sig :)
det är nog ingen fara det är ytterst omöjligt att hon är dräktig :) så de kommer nog att ordna rig ! :)
varför skulle det vara ytterst omöjligt?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Ja, man rekomenderar att inte para innan 6 månader.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
okej,, innom norrkaf så är det 8 månader men jag vet inte vad resten av sverige har ,,
#11, det spelar ingen roll vad rekommendationen är, det är ändå fysiskt möjligt att honan är dräktig innan den åldern^^
#11 Men varför skulle det vara omöjligt för kaninen att bli dräktig? Kaninen blir inte könsmogen vid 8 månader utan vid ungefär 3-4 månader för dvärgkaniner och kan alltså få ungar redan då, även om det är bättre att vänta tills den är minst 6-8 månader.
#8 Håller med.
#7 Varför är det ytterst omöjligt. Efter bara några sekunder så kan hon blivit parad och man vet ju aldrig hur länge de kan ha varit tillsammans. Kanske hela natten. Kaniner förökar sig väligt snabbt. Det är nog hellre ytterst omöjligt att hon inte har blivit parad.
Lycka till! Hon klarar det ska du se:)
men jag hade också en hona på 6 ½ månader som blev tjuvparad flera gånger men de blev ingen ting !
#15 Parar man en tvåårig hona som fått kullar tidigare är det inte säkert det blir något.
Tjuvparad flera gånger? Det låter inte så bra.

#15 då hade väll du tur då. Man ska ta reda på fakta innan man kommer med ett sådant påstående
// Elin
påstående? min ordförande säger också att det är nästan omöjlit..

#18 hahaha då vet h*n inte mycket om kaniner. En kanin kan bli dräktig vid 3 mån
// Elin
okej vi i norrland har aldrig varit med om de så ursäkta då,, Ibland gör man rätt ibland gör man fel lev med de!
Ursäkta men jag tycker det låter osäkert och oansvarsfullt att ha en väggavdelning i en bur som kan ramla bara så där? :S Är den inte fast skruvad/spikad elr något? Läste nu i #2 att den hålls ihop med bara två pinnar… :S Det brukar ju inte hålla så bra väl?
6.5 månader är inte så farligt. Har en kompis vars hona fick en kull när hon var 5 månader.

#21 Buren är köpt av Fäboden, dock hade dom slarvat med den så troro nog att dom litade på att den inte skulle ramla då.
Ursäkta att jag svarar:P
Mvh Maia
#22 Jaså, om jag var du KexChoklad - så skulle jag ringt/mailat Fäboden och klagat.

Jo vi ska klaga. det är inte pinnar utan järn pinnar
// Elin
Det kommer säkert att gå bra