Kaninernas päls
Nu är det så att mina kaniners pälsar inte är särskilt skinande, liksom så där blanka. Så jag undrar om det finns något som jag skulle kunna lägga till i foderstaten. Eller kanske något annat bra.
Nu ser deras foderstat ut såhär:
Morgon, frukt + grönsak(er) + gräs
Kväll, Pellets (Stampe) + gräs
Och självklart hö och vatten.
Tacksam för svar ^^,
Stina
Aut viam inveniam aut faciam
Vissa kaniner har helt enkelt mindre skinande päls.
Min hane tex.
Hans päls är inte fullt lika fin som min honas.
Hon har glansig päls naturligt.
Har jag hört att vissa ger havre för att få mer glans i pälsen.
Vet dock inte ifall det funkar.
Okej, tack iallafall. Kan testa om havre gör den finare!
Jag skulle inte ge havre till min kanin. Det gör lätt att dom går upp i vikt och får i sig för mycket!
Havre kan både vara bra och dåligt 
MVH Lisa-Littlefox <33
#3-4 Okej, jag får se hur jag gör (:

Har också hört att man kan lägga i lite solrosfrön i maten. Men inte för mkt då. :)
#6 Värt ett försök (:
Till hästar ger man linfröolja för att få pälsen lite glansigare men vet inte om kaniner äter det haha.
Det kanske beror på vad för grönsaker du ger också?
Okej!
Det är lite olika. Dem äter morötter, palsternacka, paprika, broccoli, lite kål, m.m. Tex idag fick dem lite tomat, morötter och banan.
Frukt dem äter är bla banan, äpple, päron.
Bara en fundering. Linfröolja kan man ju ge för kolik till häst med så att maten inte fastnar lika lätt i magen på dem. Alltså ganska lätt smält. Hur är det att ge det till kaniner som ska ha mycket fibrer eller så att magen får jobba mycket.

Lite solrosfrön kan man ge, det innehåller solrosolja, men ge inte för mycket. Dock är det till stor del genetiskt hur skinande päls de har, en del har helt enkelt inte det.
En del tror att man kan ge B-vitamin men det hjälper inte då kaniner liksom hästar tillverkar sitt B-vitamin själv och bara gör sig av med överskott via urinet.

Lite solrosfrön kan man ge, det innehåller solrosolja, men ge inte för mycket. Dock är det till stor del genetiskt hur skinande päls de har, en del har helt enkelt inte det.
En del tror att man kan ge B-vitamin men det hjälper inte då kaniner liksom hästar tillverkar sitt B-vitamin själv och bara gör sig av med överskott via urinet.