Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1190 ggr
OneSound
0

Eng. Scheck + Hermelinungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ev. tänkt att ta ungar på min trevliga kaninhona Skrållan med en riktigt snygg hane vid namn Ozzy Osbourne som ägs av Claudia - Claudia90 här.

Det är tänkt att ungarna ska bli hoppkaniner, och denna kombinationen blir nog bra!

Jag, Stina, bor någon mil utanför Gävle. Där kommer ungarna att finnas.

(den lilla bilden är Skrållan)

Om Skrållan:

Hon är en hermelin, men något större och längre öron än standarden. I buren kommer hon fram och vill gosa lite, men gillar bäst att gosa i famnen. Ute i hagen så skuttar hon gärna fram och vill ha uppmärksamhet. Hon är en liten modig kanin också, då hon skuttar fram utan rädsla till våra katter och nosar på dom! När hon är på humöret så är hon riktigt duktig på att hoppa! I yngre dar var hon dock bättre (; Tidigare så har hon haft två kullar och har varit en riktigt duktig mamma. Hon blir 4 år.

Om Ozzy:

Ozzy är en väldigt trevlig liten sak, han gillar att kela och han är väldigt nyfiken och framåt. Inte rädd för nya saker. Han kommer alltid fram och vill hälsa i buren, han kan vara lös ute också, utan att han springer bort. Själv har jag inte hoppat med honom men jag tror inte det gör så mycket om ungarna blir hoppare. Rasen är ju en perfekt hoppkanin arnars.

I B-klass på utställning fick han 95p och blev Bäst tecknade. På örebro utställningen den 24/1 fick han 94p, i A-klass.

Skriv gärna om ni är intresserade av en unge! (:

Aut viam inveniam aut faciam

[Wera]
0

Vrf korsa en liten hermelin med en stor Scheck? Iof kanske det skulle bli en häftig blandning? ;)

OneSound
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på Ozzy (:

Jag tror att det kommer att bli en bra korsning för att bli hoppkaniner. Dessutom var ju Ozzy en riktigt snygg kanin, även Skrållan, enligt mig! Intressant kombination helt enkelt! (:

enbartmalin
0

Trevlig blandning för hopp och blir säkert bra på så vis, men när det gäller "skönhets mässigt" vet jag inte om det blir någon bra kombination. Ungar är iof alltid söta :P Men sen när dom växer upp vet jag inte om den blandningen blir så bra ;)

Hälsningar Malin

OneSound
0

Okej, tack för synpunkten. Jag tror iaf att det kommer bli bra (;

enbartmalin
0

Oj läste mitt inlägg och insåg att det lät lite fel. Dina kaniner är ju super fina, speciellt hanen(Tok fin)!!! så det är inte det, det är blandningen av raser jag inte tror blir så bra utséndevis :P

Hälsningar Malin

OneSound
0

Det är lugnt, tog inte illa upp! Hanen är Claudia90's :) Riktigt fin!

enbartmalin
0

#8 Jag blev väldigt imponerad av hans korekta linjer och teckning :)

Hälsningar Malin

Claudia90
0

#7 Tackar så mycket. Har fått fina komplimanger tidigare och det är alltid lika uppskattande.

Jag tror kombinationen kommer bli superbra, då ungarna troligtvis kommer att få en hermelins charm och vänlighet och en Eng. Schecks hopptassar och modighet på hinderbanan! Vilket är viktigt (tkr jag) när man letar en ny tävlingskompis :)

Claudia90
0

putt

[aammE]
0

Hm.. Är det inte lite dumt att just honan är hermelin och hanen är så pass mycket större? Tänkte på komplikationer vid födsel osv..

Memliss
0

jag är intresserad av en unge. När har denna PARNING tänkts äga rum?

Claudia90
0

Honan är större än en Hermelin. Så det blir inga problem.

Vi som är ägare av djuren har samtalat och vet vad vi gör. Detta blir en bra kombination. Så endast intresserade bör svara.

OneSound
0

Så snart som möjligt kommer den att ske (: När minst två är intresserade så kommer den att planeras. Skicka mig gärna ett mejl om du har några fler frågor! stina_julius@hotmail.com

pigelina
0

Jag är intresserad men INTE säkert, ska bestämma mej mm, men blir nog inte svårt att sälja dom :)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

OneSound
0

Okej, vad kul! Det är bara att höra av dig om du har några frågor (: Man får hoppas på det, men om dem blir kvar blir det att snickra ihop några fler burar än planerat (;

steelskaniner
0

Jag är åxå intresserad av en hona om det kommer nån :)

OneSound
0

Vad roligt! (: Hör gärna av dig om det är något du undrar!

Claudia90
0

putt putt :)

OneSound
0

Putt!

Sashhi
0

Låter som en väldigt intressant kombination. Lycka till!

Not your mom, not your milk.

OneSound
0

Tack! Jag tror på kullen, ska behålla en själv (:

OneSound
0

I lördags, 30/5, parades Skrållan med Ozzy. Allt som allt blev det två parningar och nu är det bara att vänta och se!

OneSound
0

I fredagsmorse började Skrållan boa lite smått, samlade halm och sådant. Som tur har hon ännu inte ryckt någon päls och mår för övrigt prima!

OneSound
0

Skrållan har inte fått några ungar än, det är lite tveksamt om det blev något. Får vänta och se.

Hon har inte varit dräktig så här länge förut - antagligen blir det nog inga ungar. Kanske blir en omparning om Claudia och Ozzy är på.