Hoppkaniner säljes
Nu är det så att jag av personliga skäl lägger kaninhoppningen på hyllan. Vilket resulterat i att jag tvingas sälja mina kaniner. De är drivna till att hoppa och verkligen jätteduktiga. De har tävlats inom SKHRF, jag säljer helst till hoppare. Hör av er om ni hittar något intressant :)
Golden Spike, Madagaskarbrokad Hane F. 080714
E: Vearlias Gt Ch Ante U: Lamondas Ch Ypsilon
Rak: Medelsvår, 1 pinne
Krok: Lätt, 1 pinne
Vilgot är för ung för att starta i Höjd/Längd.
Vilgot är en väldigt liten och glad kanin! Han är som en liten hund här hemma följer alltid med en vart man än ska och är aldrig långt ifrån. Riktigt social och totalt orädd vill säga!
Detsamma gäller på banan, Vilgot tar alla hinder med fart och tar gärna i lite extra.
Han får många uppskattande blickar och skratt när han hoppar på sitt eget lilla vis, marginalen mellan hindret och Vilgot brukar väl ligga på ungefär 20-30 cm. Han har verkligen viljan som krävs!
Vilgot behöver komma till någon som tävlar regelbundet och om kan ge honom Motion och kärlek varje dag.
En snällare och mysigare kanin har jag inte stött på, jag är väldigt noga med att hitta rätt hem till Vilgot.
Lamondas Fjellrose, Viltgrå Hona F. 081210
E: Diamonds Gt Ch Unlimited Talent U: Kløverdalens S Ch Walking On Love
Rak: Lätt
Krok: Lätt
Leah har en enorm kapacitet men har endast startat någon enstaka gång. Hon har allt som krävs; farten, viljan och stilen. Men behöver dock lite mer erfarenhet.
Jag tror absolut att Leah kan bli något riktigt stort, hon har en ganska kompakt kropp, som inte verkar hindra henne från att komma högt och långt över hinderna. Leah är väldigt fäst vid mig, och har därför svårt att fästa sig vid andra människor men det borde inte blir några problem, då hon troligen kommer att fästa sig minst lika mycket vid sin nya ägare.
Leiras Singha, Madagaskarbrokad Hona F. 091204
E: Diamonds Touch of Victory U: Flamencos Mosaik
Mosaik er i slekt med Elliott, Gutten er i slekt med blant annet Gd Ch Thunder, han vant kroket veteran på NM, har også sølv fra rett veteran på NM. Singhas søster vant forrige helg rett lett og ble msv. dagen etter vant hun også msv, de som er her i norge plukker stadig vekk pinner.
Singha har endast startat ett fåtal gånger men kapaciteten finns helt klart!
Hon har verkligen en fantastisk kropp och är helt orädd av sig, hon kommer att gå långt med rätt förare!
Om du är intresserad av Singha är du välkommen att främst konntakta Annicken; annickenvalseth@hotmail.com
Priset diskuteras senare.
Jag är väldigt noga med vart kaninerna hamnar, uppfödare har såklart första tjing. Ingen av kaninerna har inte startat på ett tag, men kapaciteten finns verkligen där..
Men tveka inte att höra av dig! Det finns filmer och fler bilder på kaninerna ![]()