Söker en hoppis!
Hej! :)
Phu! Nu har jag suttit och letat och letat, både här på iFokus, och på annonssajter m.m. Ger upp! Kanske är jag kräsen… :)
Jag söker en till hoppkanin, har just nu två som jag kan tävla. Jag skulle vilja ha några stycken som man kan åka på tävling med.
Tid råder det ingen som helst brist på! :) Det finns gott om tid för alla kaniner här. :) De får dagtid vistas i en enorm utegård (i grupp om de kommer överrens, vilket vissa av de jag har redan gör, annars så kan jag dela av rasthagen också i två delar).
Hoppträning är bara en del av motionen. Det förekommer koppelträning för de som behöver, och kloppelrastning, samt att de som går att lita på, i bland får gå frigående (sedan vistas de ju i hagen också).
Deras dagar är händelserika, och kaninerna är hela min fritid och min hobby, så tid finns det gott om åt alla. :)
Jag har en bur som nu står tom, då två tjejer blivit så goda kompisar i hagen, att de fått flytta ihop nu. :)
Det jag söker är en hopptävlad kanin, helst. Ras och utseende har ingen betydelse, inte temperamentet i övrigt heller direkt. Jag har pysslat en del med problemkaniner tidigare, så temperamentet kan man alltid jobba med.
Hona eller hane spelar ingen större roll heller. Kastrerad hane är en fördel, eller hona. Men kvittar som sagt.
Jag finns i Skåne, Kristianstad närmare bestämt. Kaninen ska helst kunna tas till i närheten av där jag finns.
Malmö, lund, hässleholm är platser som liger hyfsat nära. Om kaninen i sig inte kostar för mycket, så kan man nog övertala mamma om lite transport-hjälp till någon av dessa orter om kaninen inte kan tas till Kristianstad. :)

Ja jag kan ju då säga att alla kaniner som kommer till dej har det riktigt bra iallafall!
Lycka till med letandet!
hejjsan:D jag lånar ev. ut min hoppkanin Mimi the black pearl på foder.
#2 Tack, men jag låser denna tråden nu. Du jag hittat en liten "Kossa" i Stockholm som vill flytta till ett hoppigt hem. :)