Blir ej rumsren?
Nu har jag kämpat på med att få min flicka på ca 12 veckor att bli rumsren, det är kanske lite tidigt av mig att kräva det av henne men det är lätt för mig att jämföra henna med min förra kanin vilket iofs kan vara fel.
Hon använder toan, hon kissar i den och även precis brevid. Men bajsar gör hon i hela buren! I buren har jag en del toalätt och i vissa delar halm också (hon bor ute). Jag storstädar hela buren en gång i veckan, toaletten töms ca varannan dag (beroende på hur mycket hon har bajsat). Vi ska bygga om hennes bur lite så att det blir lättare att städa buren, då kan jag städa oftare (är allergiker), och kommer då dessutom kunna tvätta av golvet så att hon inte känner av doften. Men det känns så otroligt jobbigt att hon måste bajsa överallt! Det är bara en liten del av buren som hon inte bajsar i för där är hon aldrig! Hur gjorde ni?

Hej! det är inte alla som blir rumsrena tyvär men lycka till<3

Jag har samma problem just nu men jag hoppas på att det räcker med att ha tålamod så kanske han llär sig, hoppas jag ialla fall!
Lycka till för dig!
Det kan bli bättre med tiden. 12 veckor är ju ingenting :) Det är bara att fortsätta kämpa.
12 veckor är inte alls mycket, låt henne ta sin tid.
Jag har ju min tjej Irma på 5 år som blev rumsren i 2 veckor ungefär vid 2 års ålder, sen var det dags att inte vara det igen.
Not your mom, not your milk.
Plocka, plocka och plocka pluttar! Lägg dom i lådan och ge dig inte :)
Sen så börjar ju din lilla dam närma sig könsmognaden och "tonåren" och då är det inte alltid lätt att få dom små att göra som man vill :P
Putt ;)
Snart 4 månader och nu har hon börjat basja lite överallt, toaletten drar hon runt i buren. Jag hoppas att det är en liten tonårings-fas och att hon snart kan ta och använda toaletten. x)