Brand
Jag vill bara berätta om en brand om hände för 1 vecka sen för min kompis.
Joo, det hennes hus börja brinna pga en tv. Och dom har 2 kaniner,1 hund, och 2 katter. Då det börja brinna så var det bara att kuta ut. Det var en jättefarling rök. Så tyvär dog hunden och kaninerna (
) i huset. Men katterna sprang ut, och det värsta med allt kaninerna var i det rummet där det brann. Kan ni tänka er vad dom ska ha skrikit eller vad?
NÄ usch vad hemskt! det är värska mardrömen som blir verklighet ju!!! =( vi har en sådan skylt som man har fått från agria djurförsäkring att här bor också en hund och en kanin t.ex!! så det är ju bra då kan bara brandmannen slå ett snabbt öga på skylten och sedan vet han… men endå,, vad hemskt asså.. jag kan bara tänka mig deras blickar! helt vettskrämda….. stackars din kompis och hennes djur!! :(
Medarbetare på Hundar.ifokus

Ja hon är jätte ledsen :( Brandmännen visste att dom hade djur med röken var för farlig så inte äns dom kunde gå in, min kompis ´villle okå gå in och hämta hunden och kaninerna.
Jag vet inte var i huset din kompis befann sig, men jag skulle rusat in även om hela skiten brann och hämtat djuren. ;P
#3,, jag tror man skulle vilja det men man hade inte själv överlevt så jag hade inte gjort det och kanske riskerat skador för livet på både mig och djuren,, så dom kanske får lida mer och sedan endå bli avlivade liksom,, man tänker ju att man skulle göra det men jag tror inte att man hade gjort det endå.. tyvärr,, så tror jag iaf! =(

#3 Nja det jag tror inte att du skulle det, det du skulle säker vilja det. Men om inte äns brandmännen kunnde gå in så hur skulle du överleft? Kaninerna var alldeles bredvid tv så dom mådta ha dött kanske snabbt
#5 tur iaf!
Jo, jag tror jag skulle gjort det även om jag dog på kuppen. Skulle inte ens tänka mig för .
jag hade också sprungit in i huset efter hunden och kaninerna.. Eller det beror ju på hur illa huset brann. Men jag hade lätt sprungit in om det inte var så illa att det hade rasat ihop när som helst.
Tråkigt för din kompis :( jättejobbigt.
Var hon hemma när det började brinna?
Jag hoppas jag inte "trycker ner" någon nu. Jag tycker inte det var fel av din kompis att springa ut, och jag menar inget illa.

#8 Ja, hela familjen på 7 pres. var hemma. Precis när dom hade kommit ut och ringt 112 så rasade taket. Det var ett gammalt trähus.
#9 Nejdå Myriis inte har du gjort det =) Alla tänker att man ska springa in och hämta djuren :P
Jag tänker också att jag hade rusat in o tagit med Punzie ut….men frågan är vad man gör i praktiken när det är så bråttom och farligt att man kanske inte ens räddar sitt eget liv.
Vissa personer handlar ju snabbt och bra i katastroflägen och andra blir helt paralyserade och vet inte alls om de ens ska röra på sig. Det är jättesvårt att veta innan det händer tror jag.
Har själv varit med om en bilolycka (inte sååå svår ändå) och det enda som jag tänkte då var "ut ur bilen och se till att sonen kommer i säkerhet" om det börjar brinna. Sen tog jag hand om honom, kollade vilka skador han hade och försökte hålla mig lugn……däremot kom min reaktion på mig själv när vi väl var omhändertagna på akuten av personalen där. DÅ kände jag hur ont jag hade……

Vilken tur ni hade att ni klarade er =)

gud vad hämst. det bran i mitt hus för fem år sen. jag hade hamstrar då och dom bodde i det rum som bran. men det var mest falig rök och inte så mycket eld så dom var smarta och gömde sin i spånet och klarade sig=)

Åh Vad bra att dom klarade sig =)
Fy sjutton vad hemskt! Man skulle säkert känt sig så HEMSK av att inte kunna göra något, utan bara se på när det brann och veta att djuren var där inne … Vilket mardrömscenario.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]