hjälp!
Jag har annons ute på 2 kaninungar, och nu ringde det nyss en tjej som var intresserad av en utav ungarna… Hon frågade om jag hade en bur också till salu.. Och det har jag men den är något liten 95cm*49= 0,465 m2… Och bara 43cm i höjd.. Hade ni sålt med buren men samtidigt berättat att den är något liten då minsta godkännda yta är 0,5m2.. Eller hade ni inte sålt med buren? Jag sa att hon kunde få den för en 100 lapp men ska tydligt förklara att den är något liten och att kaninen inte bör bara i buren hela tiden utan få springa fritt då och då…
Hur hade ni gjort?
Jag har själv bara anvät buren i ca. 2 veckor då en unghane fick sitta där i väntan på att få komma till en ny familj..
Jag hade inte sålt med buren, om hon inte tänkt ha kaninen frigående.
Men tycker ändå det är bättre med en som iaf håller lagligt mått på någon sida av buren.
Ingen sida på den buren håller ju tyvärr lagliga mått.

Jag tycker du kan sälja buren, det är trots allt bara några centimeter som skiljer, men berätta att buren är för liten. Har också en bur som är lite i minsta laget, som ev. kan säljas med en kanin. Knasigt när dom går ihop så mycket nertill så golvytan är mycket mindre än gallret.
Jag hade upplyst om att buren inte håller de mått som krävs, och att hon kan ha den tillfälligt, i sökandet efter en ny, eller att hon kan bygga om den om hon vill.
Jag hade upplyst henne om det, sedan låtit henne själv ta ställning.
Jag hade inte sålt buren eftersom det ej är en laglig kaninbur. Och med alldeles för små mått.
Det finns ju inga garantier att köparen fixar ny bur, så kaninen kanske får sitta i den buren hela tiden.
#4 Ja, men själv har jag köpt burar med för små mått (innan vi byggde den stora 6-fackaren själva från början, som jag nu har) och byggt om dessa till stora rymliga burar.
Hon får ju höja taket också i och för sig, men det brukar oftast gå, med en smula envisa och entusiasm. :)
Men absålut, kan hon inte garrantera att buren byggs om /byts ut så ska du nog inte sälja den till henne. Själv brukar jag hålla kontakt lite grann med de som köper kaniner av mig.
#6 Naturligtvis. Det förutsätter jag i alla fall att den får.
#8 Låter ju bra. :) Då låser jag tråden, om önskan om att öppna den igen finns så PMa.