kaninutställning
Jag är inte säker på om jag har frågat det här förut, men är det någon som har tagit sin kanin på utställning någon gång?
Jag har aldrig gjort det, men är lite sugen på det.
Berätta hur det är! :D

Jag har aldrig heller, men skulle vilja det.
Vill också höra om den är nån som ställer ut sin kanin/kaniner ;D
Kaninutställning!!! Ahhhh då kom jag att tänka på allt sånt liknande ….
Kaninutställning….
Kaninhoppning….
osv osv…vad det nu finns. Är det nån som vet när något sånt pågår i Sthlms trakten. Vore kul att gå och titta även om man inte har kaninen med sig. Eller vart kan man vända sig för att få svar på den frågan??????
Jag har vart på en kaninutställning det var där jag köpte min kanin, de var jätte många kaniner till salu, men iaf alla kaniner satt i var sin bur å jag tror att domaren mara sticker ner händerna å känner på den å sen får man poeng å så. Så det är inte lika kul som när man ställer ut hundar
#3: Okej :) Men det vore ju ändå skojj att testa att gå på utställning någon gång. Har du ställt ut din egen kanin någon gång??
#2: Hmm. Det finns ju en massa föreningar som ordnar med utställningr och kaninhoppningstävlingar. En av mina bästa kompisar rider och i hennes stall har dom massa kniner. Dom ordnar med tävlingar och sånt ibland. Jag ska prata lite med min vän och se om det är någon utställning/ hopptävling snart. :)
#4: Vad kul. Jag tycker också det verkar spännande. Man kan ju alltid gå och titta, man behöver ju inte tvinga kaninerna att ställa upp om man inte vill
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#5: Ja precis. Tina vi går och kollar på någon kanintävling någon gång. Du vet vart maries stall ligger vah? Det är ju jättenära här

Jag har ställt ut kaniner förut, inte kaninen jag har nu, hon ska kanske ställas ut senare, men jag har redan tagit en kull på henne, då är det svårare att få bra poäng. Nästa år ska jag ev. behålla någon av hennes avkommor om hon får kaninungar, då ska jag ställa ut den. Nu satsar jag med på Kaninhoppning med min kanin. Att ställa ut kaninen är roligt, specielt när man får bra poäng!, men det finns mer att tänka på en att kaninen ska vara söt. Den ska ha bra päls och bra längd på ryggen och liksom representera sin ras så bra som möjligt, den ska vara som det beskrivs i böckerna att den rasen är liksom. Därför är det svårt att komma långt om man ställer ut blandraser.

ja har varit på en del kaninutställningar…

För att kunna ställa ut en kanin i andra utställningar än pet-klass så måste kaninen vara renrasig, öronmärkt, ha rätt färg och ha full stamtavla (alla i släkten måste vara stambokförda). Sen får man ha två luckor i stamtavlan, allså två djur som inte är utställda. MEN dom luckorna får inte vara på samma sida eller i samma generation. (knöligt!)
kaninerna sätt sen i burar, där frambärarna hämtar kaninerna i lådor och bär fram till vägningen och sen vidare till dommaren.
på dommarbordet kollar dommaren:
Vikt (max poäng 5)
Rasprägel o. presentation (max poäng 20)
Kroppsform (max poäng 20)
Pälsens-/ullens täthet (max poäng 10)
Pälsens-/ullens kvalitet (max poäng 10)
Färg (max poäng 10)
Teckning (max poäng 20)
Kondition, vård o. sundhet (max poäng 5)
summa poäng 100
sen räknar man ihop alla poäng som kaninen har fått o man ska komma så nära 100p som möjligt.
Nu har ja säker glömt en massa

*putt*
Ställer ut jag med ^^

Jag mä och det är skiiiitskoj! 
#2 Kaninhoppning i Stockholm:
Kaninhoppning:
#13: Tack för länkarna. Ska genast in och läsa!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag tackar oxå för länkarna!! Har kikat lite på dem och ser att det går en hopptävling imorgon den 2 dec i Väster Haninge….attans att den är kl 10 annars hade jag kanske kunnat ta mig dit och varit publik.
Fanns mycket bra att läsa på sidorna allafall! Kanske man i framtiden kan bli medlem…..funderar.

Jag hade två hermeliner förut som jag ställde ut några gånger. Varje år brukar jag åka och titta på kaninutställningen i Nolhaga, Alingsås.