Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 451 ggr
Kaningalen
0

Inte kunna tänka Dig?!

Vilken kaninras skulle Du inte kunna tänka Dig att skaffa…!?? *nyfiken*

Jag skulle inte kunna skaffa mig en dvärgvädur igen, det är en alldeles för vanlig ras för min smak =)

(Har dock haft en dvärgvädur, men det var innan jag började satsa på "riktigt". Finns bild på honom här: http://www.nogg.se/suzzieskaniner i fotoalbumet bland mina Före Detta kaniner för den som vill se.)

Lotta_A
0

Hmm. Jag vet inte Vilken ras? jag inte skulle kunna tänka mig. Gillar ju alla kaniner. Jag skulle kanske inte vilja skaffa en hermelin. Dom är så små.. :P

Kaningalen
0

Jag måste nog lägga till hermelin jag me, de är lite FÖR små. Men ack så söta!!

Matilda_91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle faktsikt kunna tänka mig Alla kaninraser. Finns ingen jag inte skulle tänkta mig, men kanske några jag aldrig skulle skaffa ;) Skulle nog inte kunna ha  en sån där långhårig ( åh, har glömt vad dom heter nu) som kräver att man måste trimma och borsta hela tiden, även om jag skulle vilja :) Bara det är en trevlig, mysig ras skulle jag kunna tänka mig att skaffa den :D

Albin har en mjuk nos <3 -->

LinisPandie
0

Jag har haft hermeliner och tycker att dem är underbara!, en av mina hermeliner var lika stor som min nuvarande dvärgvädur. Jag tycker inte man ska säga att dvärgvädur är en "vanlig" ras, för alla är olika endå. Jag tog inte dvärgvädur för att dem va söta eller så.. jo visst det finns många av dem. Men en hermelin kan ha liknande personlighet som en dvärgvädur också. Det beror på hur man vill ha dem. har ingen speciell ras jag inte vill ha, vill ha alla xD

Kaningalen
0

För MIG är dvärgväduren en väldigt vanlig ras och me det menar jag att var och varannan uppfödare föder upp den rasen. 

Och självklart är ingen kanin den andra lik, oavsett ras.

LinisPandie
0

Aa.. Det är klart,,,

Zvintos
0

Jag skulle inte kunna skaffa mig en angora. Mestadels pga jobbet med dens päls, vilket jag inte tror jag skulle orka med. Men de är ju väldans söta ändå. Glad

Kaningalen
0

Ja en angora är inget man skaffar bara så där, en grymt krävande ras!! =)

Matilda_91
0

Ja det var så jag menade :)

_Mew_
0

Jag skulle inte säga nej till någon ras :) Finns ingen jag tycker illa om, alla är har ju olika bra saker. T.ex belgisk jätte.. vem älskar inte dom stora söta öronen? Eller lejonhuvad kanin, manen är ju för underbar! Dvärgväduren är ju jätte söt.. aa, ni förstår vad jag menar va?

Skulle gärna skaffa en till kanin men tror inte jag får för mamma eftersom jag har två marsvin och en kanin på mitt rum. (vill ha kaninen inne för att kunna ge den så mycket sällskap som möjligt :) men ska nog låta henne gå ute på sommaren ^^)

Hopi
0

Vet inte.. Men håller med Matilda_91; ingen sån där långhårig.. Det måste ju fastna så mycket skräp i pälsen på dom oxå.. Men annars är det ingen som jag INTE kan tänka mig, tror jag..

Hermeliner är ju underbara!!! Jag älskar min lilla gose-Dennis! =) Dom kanske är små, men dom har stor personlighet! hehe.

Kaningalen
0

Annelie, det är samma me hundar =) Jag skulle aldrig kunna tänka mig en chihuahua t.ex för de är FÖR små. Är så rädd att klämma den i dörrn eller dammsuga upp den… Och me hermelinerna är det samma sak, är rädd att jag skulle tappa bort en sån liten rackare =) Men de är grymt söta! Har funderat förut på att skaffa såna, men nä… Jag törs inte! =)

Hopi
0

Okey, det låter som du ska ha stora djur, Suzzie! hehe. Jag är nog lite tvärtom! hehe Gillar dom små söta.. Chihuahua är ju bara fööör söta! Och min lilla Kines är ju inte mycket större heller.. Men här det ingen risk för att jag ska dammsuga upp henne inte.. Inte min lilla hamster heller, OCH HAN ÄR JU LITEN!!!!! =)

Kaningalen
0

Hamster har jag faktiskt haft, och möss… Men det var länge sen. I för sig har jag ju 5 marsvin nu…! =/

Kineserna (hundarna) är ju bara för goa!! =)

Hopi
0

Hum.. Du får passa marsvinen när du dammsuger.. Flört

Kaningalen
0

Absolut, ÄN har jag inte dammsugit upp nån av de! peppar peppar =)

KajsaM
0

Jag skulle inte kunna ha en låghårig och inte en men rödaögon, jag tycker dom är sööta men inte i min smak :)

Myrra
0

Tycker rödögda kaniner ser lite läskiga ut så en sån skulle jag inte vilja ha, oavsett ras!

mocchino
0

Jag skulle nog inte skaffa mig hermelin jag heller.. Jag har alltid fått höra att dom är lite grinigare och skyggare än andra raser.. Och även om det inte stämmer, jag vet ju inte eftersom jag aldrig har haft, så är det ju nått som sitter i efter att fått höra det av så pass många..

// Nathalie

Hopi
0

Hum.. Det verkar som det finns lite åsikter om hermelinerna.. Tyvärr så verkar det inte helt rätt, eller så har jag haft en otrolig tur!? Jag har ju inte så stor erfarenhet, eftersom Dennis är min första kanin! Men HAN är då iaf super-super go!!!! =)

Suzzie… hum.. hum.. hermelin… Räcka ut tungan Nu har du skaffat rasen själv oxå! Vad tycker du om dom nu då???? =) Visserligen har du inte hunnit ha Fauna så länge än.. Men du är ju iaf inne på Avel redan, så det kan ju inte vara såå fel! hehe.

Zvintos
0

Kan säga att det finns hermeliner som är helt underbara!! Min första kanin var en hermelinhane, och jag har då inte stött på någon som var mer underbar än vad han var!!! Tror inte jag kommer göra det heller. Han var i korta drag helt perfekt, hur otroligt det än låter!!
Så alla hermeliner är ju inte hemska..

Pinscher2
0

Annelie, det kan jag tala om för Dig! =) Jag ångrar mig inte en sekund, jag fastnade för den rasen och vill nu ha tag i en lämplig hane till Fauna. (Kan tala om att den där chinchillahanen är glömd, däremot har jag andra hermeliner på G. Fast de bor utanför Dalarna, men transport skulle ordnas) Så så hemska tyckte jag att hermeliner va Flört 

De är ju bara för jäkla söta att se på, me sina små öron och stora ögon… Åååå! =)

Zara87
0

Min första kanin var en hermelin, han var bestämd.. men helt underbar å go en då  :) Den kaninen som är jobbigas å ta hand om är nog den lång håriga rasen, angora… den kräver ju lite tid med alla päls :P Men väldigt söta :)

Tina-A
0

En angora skulle jag nog aldrig skaffa

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hopi
0

Nej, inte jag heller.. Men tänk vad otroligt vackra dom är! En vit angora tex! Wow! Men lite svårt att ha kan jag tro..

Elina.
0

Skulle inte vilja ha en dvärgvädur eller angora, men bättre än ingen kanin alls.

Tina-A
0

#26: Hehe så sant, så sant :) Bättre än ingen kanin alls!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hopi
0

Ja det kan man allt visst hålla med om! Flört

Tribe
0

Dvärghare, dom är såå fula xD :P

Pinscher2
0

Dvärgharar är sååå fina!!!

Hopi
0

Dvärgharar är ju jättefina! Så eleganta, som en vinthund! =) (nåt för mig som älskar vinthundar! hehe)

Pinscher2
0

Ja men Annelie, man kan ju säga att Du har en Dvärghare hemma då ;o) Och vi har 3 hundar (om man räknar me Maphia för han är som en hund) hihi

Hopi
0

hehe Ja om du menar att lilla Hopi är som en dvärghare då?! hehe För Amira hon är då isåfall en jättehare!!! hehe. Hon är 69 cm över manken! Lilla Hopi är bara 29 cm..

Ja eran BJ är ju mer som en hund! hehe

Pinscher2
0

Njaa, va ju Amira jag menade.. Me tanke på vad hon har för raser i sig =) Hon är väl en sån där Jättedvärghare då =)

Hopi
0

Hehe. Ja det kan nog stämma det! *skratt*

myriis
0

JAg kan skaffa mig alla raser ;D Är riktigt nyfiken på Belgisk jätte/ Fransk vädur och Belgiska harar tror jag dem heter (?) XD

myriis
0

JAg kan skaffa mig alla raser ;D Är riktigt nyfiken på Belgisk jätte/ Fransk vädur och Belgiska harar tror jag dem heter (?) XD

Noa-Nisse
0

jag skulle inte kunna tänka mig en Belgisk Jätte, för jag har inte så stor plats åt den isåfall.. men har inget emot den rase! tycker att de ser så underbara ut! om man gämför en dvärghare mot en vinthund tycker jag man kan gämföra en BG mot en st:bernadshund typ! så stora och nalliga liksom..

Medarbetare på Hundar.ifokus

Hakefjordenskaniner
0

MMMmmm jag vet inte ricktigt men jag tror inte jag skulle kunna skaffa en hermelin till det va faneme den ettrigaste kaninras jag varit med om!!

Pinscher2
0

Å hon som inte ville ha hermeliner, hon sitter nu me 3 st =)

Men jag håller med Hakefjordenskaniner, nog är de ettriga allt!!!

Asagard
0

Vill inte ha dv mer. Tyckte om de förut, har haft ett antal, men jag tycker de är lite tråkiga. Hade Hermeliner tills i höstas (sjukdom), och det är helt klart en ras som faller mig mer i smaken - tempo. :-D

Marre79
0

Jag har bara haft en dvärgvädur eller har kanske jag ska säga hon sitter ju här nedanför mig vid datorn…

KajsaM
0

#42 Så söt :)

NinaS
0

Finns många raser jag skulle vilja ha nån gång, den enda jag inte skulle vilja ha är engelsk vädur. Tycker lite synd om den med sina alldeles för långa öron…