Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 591 ggr
Kaninisen
0

Jag blir glad när...

Kaniner ger oss så mycket kärlek och det är vårt ansvar att ge kärlek tillbaka, och visst blir man glad när man ser sin lilla hoppeskutt skutta av glädje?

Det finns alltid vissa stunder som gör en lite extra glad och nu tänkte jag att vi ska berätta våra lyckliga ögonblick!

Det kan vara att man blir glad när kaninen slår personligt rekord i hoppning, när den sköter sig vid kloklippning - VAD SOM HELST!

Kaninisen
0

Jag kan börja, jag blir alltid extra glad när min dvv hona lägger sig platt på vår altan. För då vet jag att hon fått röra på sig och nu ligger och myser på vår altan.

Jag blir även glad när hon äter, när hon sitter och njuter av sin pellets. Då får jag en bekräftelse på att hon mår bra och att jag sköter om henne. Att ge henne något hon verkligen gillar är stort för mig.

rabbitlove
0

Jag blir alltid glad när jag går utt till kaninerna på morgonen för att utfodra dom så hoppar dom mot gallret oh när jag öppnar så slikar dom på min hand<3

rabbitlove
0

eller när klara ligger i mitt knä och myser!

Maiae
0

Jag bli glad när Summer slickas och när hon går igenom banan på tävling!:)

Mvh Maia

thexclub
0

Jag blir alltid lika glad när jag kommer till burarna/hagarna och kaninerna börjar klänga på gallerna och vill bli klappade, de gör det sällan när någon annan kommer. Kul att de liksom förstår att det är jag eller vad man ska säga :>

Sen blir jag alltid lika glad när kaninerna gör framsteg inom hoppningen.

the vanity, it becomes insanity

jahadu
0

jag blir extra glad när mina kaniner klänger på gallret när man kommer ut till dom. blir också väldigt glad när jag ser att de verkligen gör sitt bästa när vi hoppar och vill samarbeta när vi går våra promenader i sele.

Haztparken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blir väl extra glad när dom visar uppskattning när man t.ex. har klappat/kliat dom på ett skönt ställe, då kan min hane börja slicka på ens hand.

Min hona älskar att lata sig och man ser hur hon älskar att ligga bredvid mig och bli myst med när vi kollar på TV :D

Himla roligt är det när de är i hagen och börjar springa och gör små "ryck", typ slänger sig och hoppar rakt upp i luften.

På bilden är min hane som i vintras gjorde ett "ryck" rakt upp i luften^^

Kaninisen
0

#7 Åhh, jag älskar glädjeskutten! Men lyckas aldrig fånga dem på bild. :(

Fin han är! Samma färg som min förra!

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett ögonblick jag verkligen minns, ägde rum den 23 April detta år.
Det var skönt väder ute, så hade släppt ut Pelle i hagen och lagt mig där på en filt.
Han sprang runt som vanligt och undersökte.
Efter en stund ville han ha lite uppmärksamhet, så han hade sig bredvid transportburen.
Jag klappade honom lite på huvudet, men slutade då jag inte riktigt nådde.
Då reser han på sig och kommer och lägger sig bredvid mig, puttar på min hand och vill att jag ska fortsätta klappa.

För er som inte vet, fick Pelle avlivas den 16 Maj efter att han olyckligt brutit ryggen.
Så detta minnet känns extra speciellt.
R.I.P. Bråkmakargatans Skalle-Per 050111-090516

palsternackan
0

jag blir glad såfort Stampe bara kikar på mig, man känner verkligen hur mycket han trivs.. och när han tar sina glädjeskutt,  slickas elelr bara visar att han vill vara nära så blir man alldeless varm.. alla stunder med kaninen är underbara..

Kaninisen
0

#9 Åh, han var verkligen fin Pelle!

Jag minns själv när jag var jätteledsen en gång, jag hade bråkat med en vän, jag var väl 9-10 år. Jag slänger av mig mina knä- och armskydd (hade kört sparkcykel :P) på bordet där Pontus är och börjar gråta. Då börjar han undersöka mina skydd som efter en solig dag var väldigt svettiga, jag ser hur han ryggar tillbaka av lukten och jag kunde inte låta bli att skratta.

Vissa påstår att kaniner är "bara kaniner" men de är så mycket!