ot - Pengar!
Jag vill thäna pengar, men vet inte hur. Det finns ju inte så många jobb till 11-åringar. Någon som kan hjälpa mig. Jag vill inte hjälpa till hemma.
Tack!
Dela ut reklam? :)
lägger till "ot" i rubriken då detta inte handlar om kaniner.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
OT ? :)
Jadu, det kan nog vara svårt att få ett "riktigt" jobb när du är 11 år, men du kan ju sätta upp lappar vid närmaste affär om att du kanske kan hjälpa till att vattna blommorna i trädgården på semestern? Gå ut och och gå med hunden, eller klippa gräsmattan kanske ? :)

Hmm skulle faktsikt också vilja tjäna pengar, har dock ingen aning om vad du kan göra ;)
Mvh Maia
#2 ok
#5 njaa det är inte så roligt att stå diska, duka o.s.v.
#6 fast jag tror inte du kan hitta något roligare jobb tyvärr, det är väl kanske att rasta hundar som kan vara lite roligare men tror inte så många vill betala någon att göra det.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#7 det är just de att gör man något typ åt grannen tror jag inte dom vill betala. Och jag vill ju inte precis fråga dom.

Jag ska ha loppis i morrn, de kan ju va bra om man vill bli av med massa saker och tjäna en slant! ;)
#7 Om du inte vill fråga, hur ska du då kunna få jobb?
Hjälpa till hemma tycker jag man ska göra utan pengar :). Alla i familjen grisar ju ner, då ska ju alla som kan hjälpa till att städa upp och fixa! :) Min son som är 2,5 år hjälper tillochmed till att duka och bära in tvätt efter den förmåga han kan :)
Tror också att du kan testa med att gå ut med hundar, tvätta grannarnas bilar och klippa deras gräs etc kanske?

gåut med andras hundar!
Städa hemma, barnvakt, hundvakt, dela ut reklam (jobbigt men du får ca 150 spänn varje helg då).
Kolla annonser, ska själv vara hundvakt i 10 dagar till hund jag såg via blocket. 2000 spänn rakt i kassan! 

jag säljer aftonbladet på söndagen, tjänar runt 500-700 i månaden, när jag sålde lördag och söndag så tjänade jag nästan alltid över 1000 … men sedan så är jag ute rätt så länge, och har bra kunder som ger mkt driks ;)