Foto bra och dåligt
Nu tycker jag att vi kör igång med lite bilder nu när det drar sig mot sommar :)
Jag lägger in en bild, sen kommenterar du och skriver vad du tycker är bra och dåligt - eller bara det ena.
Det ska vara ÄRLIGA kommentarer.
Ingen kopiering av bilder tillåten.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#1 riktigt härlig bild, ljuset är bra, jag gillar den:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#6 jag gillar bilden, den ser gullig ut, men gruset eller vad det nu e lyser lite konstigt… Din fluffboll e väldigt söt^^

fin bild, bakrund och kanin:), men att kaninen skulle varit mer i mitten^^

#11 Lägga ut bild?
MVH.
Louise T

en väldigt fin kanin men stör mig på att galret är för ögonen men anars super
#16 Bild?

Dom är ju supergulliga:)

jätte fin bild och spesielt med sol ljuset i gräset nice =p
#25 Tänk på att sätta ut en bild också! Inte bara säga vad du tycker om bilden. I #16 satt du heller inte ut någon bild :S :/

okej ska göra det i fortsätningen sorry

#33 bilden ser varm ut, synd att kaninen är av skärd vid kinden och baken,
anars ok:)
// Hanna

#42 - Tror att tyvärr jag har sett den bilen på stallet.se.
MVH.
Louise T

#3, #28 och #43 har riktigt fina bilder!
# 29! Smaken är olika, men anledningen till att # 28 är "suddig" bak är för att kameran är inställd på att det skall bli så.
Jag har kollat på de flestas bilder och det är ju jättesvårt att ta bilder på djur!
Men allmänt att tänka på:
Ljuset mitt på dagen ofta är för skarpt (gå in i skuggan)
Försök att få med hela motivet (svårt med djur),
Tänk på vad som är i bakgrunden (så lite delaljer där som möjligt)
Försök att få lite luft framför ditt djur i bilden, beskär inte för skarpt.
Gå ner på knä eller lägg er ner och ta bilder, d.v.s. ta inte uppifrån.
10 tagna bilder ger 1 bra bild typ 
Ta inte illa upp av dessa ord!

#57, Jätte söt kanin! Synd att det inte är hel skärpa på själva kaninen, och jag skulle gärna vilja se att du backade lite ifrån kaninen så att hela kaninen kom med, iallafall att du tog bilden lite längre ner åt tassarna ! Annars väldigt söt kanin.
Lägger in den här bilden igen bara för att ingen gav kritik på den tidigare i den här tråden ! :D

#60 Minen på kaninen är urgullig :) Perfekt plåtad också när h*n kliar sig. Gräset längst fram är lite suddigt (är det kameran som är inställd?) Men jag tänker inte på det för det sätter samman bilden på något sätt som gör att den blir mer *levande*.
MVH.
Louise T

#67 fin kontrast och bra ljus, men tycker det är lite "jobbigt" att kaninens bakdel och himle nästan flyter ihop, känns inte som det är samma knain utan att det är 2 st när den står på det sättet
// Hanna

#77 ska du inte kommentera min bild ? :)

#78 Jag var visst lite sen… Nu rörde jag till en hel del 

Fin kanin, men tycker bilden skulle vara ennu mer i kaninens niva
// Hanna
Mörk och lite tråkig bild, men väldigt söt kanin!

otroligt söt kanin:) och bilden är fin men den skulle vara bättre om du fota på annan mark, "gången" och kaninen smälter lixom lite ihop
// Hanna

#102 gillar färgen på bilden ser provsigt ut på sitt sät:D och kaninen är jätte söt (a)
// Hanna

Fin bild!
Gillar färgerna men mer grönt skulle va bättre, jätte söt kanin desutom(bästa rasen lixom;)
// Hanna

Hmm… bakgrunden är inte den finaste, ljuset från solen stör mig vilket är synd, kaninens kropp syns för lite… gillar den tyvärr inte, om ljuset från solen skulle bort, och en annan vinkel från kaninen så kroppen skulle synas lite skulle den vara mkt bättre :) men kaninen är iaf. lugn och gullig :D

Tycker kaninen är fin och så men fel miljö för att den ska vara perfekt:)
(klicka på lilla bilden för orginal storlek:)
// Hanna
#111 Menar du min bild? :) Elr #110? Antar min eftersom min kamera inte har någon bra skärpa (fast ska köpa ny snart!) :D för #110 har mkt bättre skärpa ^^
Ni som ska svara nu, besvara både #110 och #111 eller hoppa över #111 eftersom #110 hann före.
#112 jag ändrade och komentera 110;) så ni kan kommenetra min om ni vill:)
// Hanna

#114 kan berätta att vi är på studsmattan och så är det nät runt om;)
// Hanna

Ursäkta min bild blev lite suddig!

#125 Fin bild! Kaninen är i fokus och fint att den ser nyfiken o förvånad ut,dock lite suddig bakgrund. ;)
Ooops, skulle det bara vara kaninbilder? :O Glömde att jag var inne på Kanin iFokus ^^
Aja, isf kan ni ju strunta i kattbilden och kommenteran denna istället ;)
mycket fin bild men kopplet stör, och du hade kunat gå ner i ögonhöjd med kaninen
// Hanna
Jag vill bara flika in en kommentar här till de som säger att kopplet stör på en del bilder. Om man är ute med sin kanin i koppel är det inte det smartaste att ta av kopplet bara för att det inte ska förstöra bilden ;) Själv tkr jag faktiskt det kan vara rätt gulligt att kopplet syns :)
#130 jo men man har olika åsikter:) och man kan ju klona bort det. Bliken dras nämligen åt kopplet om det är en stark färg
// Hanna
#131 haha javisst men alla har inte photoshop :) Nej den här tråden är en tråd för att lägga upp bilder så nu får vi vara tysta :P

#132 För att förhindra det i framtiden kan kan ha ett lite svagare färg på kopplet eller lägga det bakom kaninen så att den inte synd på bild, men alla har olika åsikter, inget mer prat om det;)
#129 Fin bild, gullig ide, bra skärpa och ljus men tycker inte om att kopplet kommer mot en, det drar lite för mycket uppmärksamhet det skulle varit bättre om kopplet låg på marken och lutade mot sidan eller bakåt eller om det inte fanns med i bilden alls, annrs superfin bild.
Mvh Maia

Ojdå! vi skrev till samma bild (; Då kommenterar jag din. Jätte söt bild och kanin, men hade vela se hela kaninen. :)
#135, va, örat var av? xD Det är ju luft ovanför öronen :P
#136, jaha, ojdå ^^ Missförstånd händer :)

#139 Måste bara säga att jag älskar bilden! Fantastiskt att man liksom ser ner och att det är så färglad och fin bakgrund. Bra skärpa och ljus nästan felfri tycker dock att selen tar väldigt mkt uppmärksamhet, kanske en mörkare sele nästa gång? Bra att inte kopplet stör iaf och det med selen är något väldigt liten, super fin bild!;)
Mvh Maia

#140 Jättefin bild,kopplet stör lite.Men om det inte hade varit en tråd där man exakt ska säga vad man tycker är bra o dåligt hade jag bara sagt: Naw…Vad sött!:)
#141 ingen bild?:)
// Hanna

kaninen är fin och har en otroligt fin färg, men skulle vilka att du skulle vara i ögon höjd med kaqninen och i lite ljusare ljus. och ha kaninen lite mer centrerad:)
// Hanna
#144 Negativt: Kaninen är suddig. Fötter/skor är i bilden, en person vandrar bakom hindret… synd att en handen som håller kopplet är med i bilden, vanligtvis brukar ju alltid personen som hoppar med kaninen synas, men här syns tre personer inte bara en? Räcker ju med att benen på "föraren" brukar vara med
Kan inte säga så mkt mer… positivt med bilden? Gräset är starkt med färg och kaninen hoppar bra
sen är det ju mer fokus på själva kaninen och hindret vilket är bra, så inte fokuset ligger t.ex. på bakgrunden.
Ojsan här blev det mkt negativt 
#146 Haha jag stör mig på exakt samma saker som du gör, mossan och tråkigt gräs. I agree!
#147: Du ska ju komentera min bild o lägga upp en bild du tagit ? :P
Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.tk - himmelska hoppare!

#148 Hon gav bara en liten kommentar.
Mvh Maia

Då kommenterar jag #146 bild
Tycker det är en söt kanin o fin bild enda negativa är att man inte ser hela öronen anrs jätte fin bild! :)
#148 Som #149 skrivit så gav jag bara en liten kommentar.
#150 Glömt bilden? 

#152 kopplet som ligger bredvid irriterar mig, även kopplet som är på kaninen, lite tråkig… "bakgrund", gallret i hörnet irriterar mig också… jag skulle gilla bilden mer om bilden hade tagits i kaninens höjd, alltså fram ifrån inte övan ifrån.
- Tråden börjar bli så himla lång nu, kanske en Medarbetare kan låsa tråden så kan jag starta en ny?

Puttar upp för Wera!

Den här tråden kanske ska låsas då det finns en ny?
Mvh Maia
Haha, vilka kräsna medlemmar vi har här på kif! ^^
Jättefina bilder alla har!