Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 803 ggr
Noa-Nisse
0

Sjuk Hare?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste berätta en sak som hände igår!

jo det började med att jag var ute med min hund, så drog han iväg och jag följde efter, så kom vi ut på en äng där det såg ut som om det låg en hund och rörde sig lite. så jag gick närmare och när jag var ca 4 meter ifrån såg jag att det var en ENORM hare. den var helt blodig i huvudet, så bakade jag några steg och då plötsligt sprang den mot mig och annföll liksom!

så jag sprang av ren reaktion och den bara sprang efter och så klart han jag inte springa alls långt innan den var ifatt mig och bet mig i foten. (jag hade gummistövlar så jag kännde inget). men endå! det var verkligen läskigt!

den var ju enorm! större än min hund timmie! usch jag var verkligen rädd.!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Pinscher2
0

Satan i gatan, jag hade nog sprungit jag me! Men va läskigt! Va sa vovven då när ni vart jagade?? Hua!

Noa-Nisse
0

han är en sån som är rädd för allt liksom. så han blev väldigt förvånad först men sedan sprang han också liksom.

men asså det låter kanske som om det höll på länge och att den jagade mig långt med det hela gick väldigt snabbt. det tog bara några sekunder sedan var haren borta!

usch ja hemskt! jag har inte vågat gå och kolla om den ligger kvar, jag menar den var nog skadad, för den var blodig i huvudet.. kanske en bil som kört på den..

Mymlan
0

Finns det en bilväg i närheten? den är troligen påkörd men vilket som så ska du ringa polisen tala om vart du sett den så skickar de ut en jägare som tar bort haren. Har den försvunnit så har de eftersöks hundar.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Hopi
0

Vilken konstig händelse! Man tror ju inte att en skadad hare ska börja anfalla en precis! Och börja jaga en.. Kära någon! Tur du hade gummistövlar iaf, så att det inte blev nåt bett i foten!

Noa-Nisse
0

ja det var tur att jag hade gummi stövlar! Ja det finns en väg i näheten, men den är inte så stor, det är bara 30 km/h där men den kan ju endå blivigt påkörd.. oj jag visste inte att man skulle ringa polisen!,, men det är ju knappt lönt nu..visste inte det men ska komma ihåg det, fast det här är nog en "once in an livetime" sak liksom..

Lotta_A
0

Hjälp vad läskigt!
Finns det så stora harar ens? Låter som ett muntantmonster.
Jag hade blivit livrädd..

Noa-Nisse
0

jaa! jag var liv rädd!! han ser kanske stor ut på bilden men han är bara ca 37 cm i mankhöjd! usch ja! HEMSKT!

myriis
0

Läskigt, men ändå förstår man ju harens reaktion. Du kommer ju nära med en hund och den känner sig antagligen hotad. Eftersom den kanske känner att den inte kan fly ifrån er bestämmer den sig för att anfalla.

Missuppfatta mig inte, det var inte ditt fel.

Noa-Nisse
0

hehe nädå jag förstår,, jag trodde liksom att det var en hund! hehehe :P man kan väl bara skratta åt det nu.. måste ha sett ganska roligt ut endå.. men synd om haren iaf! har inte sett den sen dess!

__iE
0

uusch, va läbbigt.. tur att du hade gummistövlar ! :) meen usch, en sån stor kanin ?! ;O ^^