Wera hoppar :)
Idag byggde jag ett hinder och tänkte att Wera skulle få inviga det.
Och hon hoppade förvånansvärt bra! Satte först upp hindret på 5 cm och det klarade hon efter ett försök. Sedan ökade jag succesivt och tillslut var vi uppe i ca 23 cm !! :D duktigduktig kanin :)<3
Jag blev väldigt glad eftersom det var första gången hon hoppade och ingen av mina andra kaniner har någonsin ens nosat på ett hinder.. :')
satte också upp hennes långa lugg i två hårspännen.. För först sprang hon rätt in i hindret för hon såg det inte.. x)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Vad duktig hon är!!:)
Mvh Maia
Man ska helst hoppa två hinder på raken från början för att kaninen ska fatta att den ska fram över flera hinder om den .tex ska tävla.
Duktig kanin!
Not your mom, not your milk.

Heheh,Hon är jätte söt :)

Oh vad roligt :)
Minns glädjen när min kanin tog sitt första skutt över ett hinder :)
Önskar er all lycka så att det går bra i framtiden för er!
// Kram Louise
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Först tyckte hon det var liite svårt.. :P
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Vad duktigt!
Men som #2 skriver, har gjort misstaget och hoppat ett hinder bara och kaninerna fattar inte att de ska över andra hinder direkt efter sen :P
Btw, man börjar långsamt, först 5cm, några gånger, sen kanske 10cm osv… inte samma dag från 5cm till 25cm! Går lite för fort då och det kan bli att kaninen lätt tröttnar :)

Men sedan gick det bättre… :)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Och det gick bättre och bättre.. Hon hoppade högt över hindrena vissa gånger också :)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Duktigt, men alldeles för korta bommar!

Och tillslut la vi upp pinnarna på ca 20 cm, och det gick bra :) Sen sänkte jag igen och hon hoppade två 10 cm hinder efter varandra utan problem ^^
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Duktig kanin,
Men hindret.. är det spikar jag ser? tänk på att spikar får aldrig sticka ut på något sätt och hindret måste kunna rivas åt båda hållen!.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Hindret är inte bra! som andra skrivit . Så måste bommarna vara 60 cm långa och hindret gå att riva från båda hållen.
Ett tips? sätt mälor istället för spik.
Det där ser lite farligt ut :S
Te.x så här -->

ja okej… *_* Det var bara nåt jag hade hemma, men jag kan väll kasta det om det är så dåligt.. ;(
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

de tänker bara på vad som är bäst för kaninen, de är inget personligt! konstruktiv kritik. Men nu vet du hur du inte ska göra, så gör om gör rätt, mitt första hinder blev säkert också fel :)
Så bygg om de så blir säkert wera glad för hon verkar ju gilla att hoppa ^^
#12 Vet inte men tycker det hindret också ser "smalt" ut :P (alltså bommarna är för korta)

#15 ja dom är tyvärr nån centimeter för kort :/
bommarna måste inte vara 60 cm, men ju längre desto bättre.
Jag själv anser 50 cm som kortast, sen om bommarna råkar var 49,9 är inte det hela världen, det enda man ska tänka på är att hindret är säkert att hoppa.
Att skriva att bommarna är för korta och sen visa upp en bild på ett hinder även det med väldigt korta bommar är ju i princip att säga imot sej själv.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Bommarna är 38 cm breda.. :P Men Jag kanske kan spika spikarna så dom lixom böjer sig så att det kanske kan rivas från båda hållen då?
Och sen så bara man petar på hindret så ramlar det i princip, stöden är så inte så stora precis.. xP
Men hon har fått nån fixide och vill bara hoppa från ett håll.. x)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

#17 mina bommar är 50

#17 menar du att jag har sgat imot mig själv?.. :/
/Celine
~
~Medrabetare på galopp