Husbergs Robbie Snowflake
Åh, vad glad jag är, måste skriva av mig. Jag har tjatat på mamma om en till kanin i snart ett halvår, för ca 4 veckor kom det mest bedårande ungarna hos Elin (Husberg på kif) och jag blev kär i den chinchilla mantlade ungen, Husbergs Robbie Snowflake. Eftersom jag känner Elin har jag hälsat på ungarna några gånger och dom är bedårande älskar i personlighet Robbie där med. Jag tjatade och tjatade på mamma, hon gav sig men inte henne sambo och dom har tänkt i över en vecka eftersom jag har övertalat såpass mycket. Idag fick jag besked, jag fick tinga min älskade Robbie! Är hur överlycklig man kan bli har haft min galne kaninhona, Summer i 2 år snart och känner mig rillräckligt kunnig för att få mig en till kanin. Vi ska bygga en 2-fackare till kaninerna om någon vecka, allt känns bara så unnderbart!:D
Robbie i blivande mattes knä!<3
Mvh Maia
Vilken sötnos! Grattis! :)
Vilken sötis
Blir så bebissugen…

#1 Tack!:D
#2 Världens unnderbaraste
Mvh Maia
Åh, vad roligt! =)

Så söt! Vilken ras? var det? :D

Vad kul! Väldigt söt också
Mvh Hanna
Vad kul :) Jättesöt!
// Emma :D
naaw vad sööt <3 Vad kul! :)

Han är sötaste, ungen som är mest lurvig i kullen:)
Tack allihop, det kommer bli jätekul med Robbie här längtar jättemycket tills vi kommer och hämtar honom:D
Mvh Maia

#5 Renrasig dvärgvädur;)
Mvh Maia
Jättesöt! :D
guuud så göllig 
Vad roligt;D
Jag vet också att han kommer att få det super bra hemma hos dig Maia!

Tack tack, han är sötaste lilla plutten:)
#13 Tack;D<3
Var hemma hos Elin och tittade på ungarna idag och oj vad dom hade växt. Det var exakt en vecka sen jag såg dom sist och då var dom bara små korvar som såg gulliga ut. Robbie hade växt till sig och blivit störst i kullen, som förut var Tim med god marginal. Han var hur sprallig och frammåt som helst och åt som en galning. Vi tog såklart massa bilder på sötisarna:)
Mvh Maia

Vad kul!
åhh villken liten sötis, Nu blir jag riktigt sugen ju!!

#16 Jaa:D
Ja kull brorn är ju kvar, riktigt söt och han bor nära oss(A)
Mvh Maia

Tycker ni att jag ska kalla honom Robbie eller något annat, jag vet inte riktigt men funderar på att kanske kalla honom Gossip… Men han passar bra Robbie, hjälp?:P
Mvh Maia
#18 Tycker Robbie är fint =)

Å vad fin! Grattis!
vet precis hur glad du är! :-) Jag hämtade min lilla kille på annandagen, då var han 11v! De är så jä*** goa!
Lycka till!!!
Han är jätte jättefin!

#20 Aww tack, springer runt och är lyxcklig hela tiden svårt att förklara hur glad man är när man har hoppats så länge!:D
Tack tack:D
Mvh Maia

#21 …hehe! jag vet…jag gjorde likadant när jag skulle köpa min kanin. Jag bor visserligen själv å räder över "mitt"..men lyckan … den är nog densamme! haha! Man kan bli alldeles tossig över de små…
Jag vart nog riktigt kaninsugen igen förra sommaren när vi på en gård i Danmark kelade med 6v gamla kaninungar.
Min förra kanin dog -97 på mina arnar 13 år gammal… så nu var det dax igen!
Å nu är jag så glad så glad över min lilla skrutt!
Du får berätta er sen om din lilla Robbie!
Namn, tja .. när jag såg Malte hos uppfödaren poppade namnet upp i skallen.han såg ut som en Malte! ;-) Det kanske kommer ett annat namn sen… Vad du än väljer för namn ska det kännas rätt, i hjärtat! :-)

#22 Jo jag tror det blir Robbie för han är värkligen en Robbie inget mer eller mindre:) Jo jag känner att jag har vart mogen för en kanin till nu när jag har börjat hoppa med Summer då kaninintresset har kommit upp lite mer visst ska jag berätta om Robbie, hur mycket som helst såklart. Lägger cokså upp bilder om hans utveckling eftersom jag som sagt hälsar på ofta hos Elin!:)
Mvh Maia

#23 kul! Ser fram emot bilder å berättelser…
Det är så mysigt med djur, med kaniner!
själv "tråkar" jag mina vänner med att berätta allt vad Malte hittar på haha! men han är poppis hos dem! Såklart! ;-) de frågar alltid hur han mår eller vad han gör när de ringer eller mailar… han är ju min "sambo"…
Bombarderar deras mail med "idol bilder" på Malte osv…
Ha det bäst och det kommer bli kanoners med lilla Robin, som är ett mycket fint namn!
//Eva
Vilken söt :D
// Michis

Har inte riktigt hunnit uppdatera men det har varit lite jobbigt eftersom Robbie haft ett tångbett, som vi trodde var för att det kan se ut som det när dom är unga. Men det sitter kvar och har inte blivit bättre, så han kommer avlilvas. Det är det bästa för honom, vill inte riskera något för honom och det är det absolut bästa, hoppas han får det bra där uppe. Har varit hos Elin och gosat lite extra med honom, vet inte när han avlivas men det blir väll snarast.
Mvh Maia
#26 Vad tråkigt för dig :(
// Emma :D

#27 Ja det känns väldigt tungt eftersom jag verkligen gillade honom så pass mycket.
Mvh Maia
Gossip låter tjejigt för man tänker på "gossip girl"
Kasper
Fabian
(Robbie)
Charlie

#26 Men skrutt vad trist! Förstår att det är för det bästa för lill kaninen! Stor kram å hoppas du gosar extra med Summer! :-)

#30 Ja… Jo jag har ju Summer, det vlir ju antagligen en annan kanin ändå.:)
Mvh Maia
#26 Gud vad trist :'( *tröstkram*

#32 Ja de tär det verkligen, tack så mkt ni uppmuntrar verkligen.
Mvh Maia

R.I.P Vad synn!:(

Tråkigt :/
the vanity, it becomes insanity
Aw stackars dig och Robbie :(
Men som sagt så e de ju det bästa om man skulle låtit han leva för att man själv vill det så skulle det bara vara egoistiskt och kaninen skulle fått lida.
Du får trösta dig med att veta att ni gör det bästa för honom :)

#39 Precis, det skulle inte heller känts bra, det här är det bästa :)
Mvh Maia