Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 36198 ggr
Jordgubbsylt
32

Jordgubbar?

Hej! :)

Kan kaniner äta jordgubbar? Nu på sommaren äter jag mycket jordgubbar. Kan dem få smaka det eller är det något som gör så em inte ska äta det?

Toaden
1

Mina kaniner älskar jordgubbar. Men det är ju förstås ett godis, så dom ska inte ha det för ofta, inte heller besprutade gubbar :)

[BonnieL]
0

Ja, kaniner kan äta jordgubbar =)

KaninEmma
1

Ja,det kan dem. Mina älskar det :)

// Emma :D

bunnycutt
0

Min kanin är också helt tokig i jordgubbar. Han känner doften direkt när man börjar rensa dem och springer runt benen och vill smaka!:)

Michiis
1

Klart dom kan äta jordgubbar!
mina älskar jordgubbar :D

// Michis

Veero
1

Min förra kanin ÄLSKADE jorgubbar, helt tokig ^^

J-Parnebo
0

Min kanin älskar också jordgubbar, han fyller 4 år idag, så då fick han lite jordgubbar och tugga på :))

Jordgubbsylt
1

Vad bra! :) Då ska dem få lite då och då nu när det är sommar!

Tack för svaren! :)

[chriistina]
0

Man kan även ge blanden och "det gröna" på dem om man köper i affären.
De kaniner har nu gillar inte jordgubbar men den gröna knoppen och bladen tycker de är smaskens.

[Tovab]
0

ska kaniner ha dubbla tänder?  Min hermelin hona har först dom vanliga tänderna (uppe o nere) men sedan kommer det ett till lager tänder bakom! ska det vara så eller är det nånting som är fel?

(hon älskar jordgubbar också)

Suzi
1

Min kanin gillar inte färska jordgubbar, men däremot är han tokig i torkade jordgubbar =)

[BonnieL]
1

Mina kaniner älskar också torkade jordgubbar =)

[chriistina]
0

#10 Bryt inte trådarna med andra ämnen är du snäll. Skapa en ny tråd om ditt svar inte redan går att hitta i en gammal.
Men ja, kaniner har dubbla tänder precis som du beskriver :)

Tisdus
0

Min kanin tycker inte alls om jordgubbar :P Hon bara smakar och låter den vara sen.

annaforsgren
0

Mina kaniner gillar jordgubbar:D det är smasken!

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

RabbitLower
0

yes:D

Animalfriend
0

Klart de får äta jordgubbar. :) Men i lagom mängd så klart. Jordgubbar är gott! :) *Mums*