Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1815 ggr
Lotta_A
0

Prutta och rapa

Har aldrig hört en kanin prutta eller rapa.
Gör dom någonsin sånt ? Hur låter det? Någon som hört?
Vilken omgoen fråga!  :P hihi

Hopi
0

hehe Har då inte hört Dennis göra det iaf! Räcka ut tungan *skratt*

Muumintrollan
0

Fniss fniss….näe tänk att det har jag inte heller gjort! Gör inte kaniner sånt kanske?

Däremot brukar vår lilla Punzie nysa och fnysa ibland…inte för att hon är förkyld utan det blir så ibland när hon hittar nån liten dammråtta eller busar runt i ett tyg som hon har.

Itjoooo….

Viran90
0

jo! det kan dom!! iallafall prutta haha rapa är kanske svårare, jag tror att deras struphuvud ser ut på ett annat sätt än vårat, dom kan ju eller inte kräkas..

men kan dom skita så kan dom prutta, kanske låter det inte lika mkt som det kan göra för människor haha vilken trådFundersam

Lotta_A
0

Haha :) vilken tråd asså :D

Kan dom inte kräkas? Visste jag inte. Då kanske dom inte kan rapa heller. Dom där kanske hör ihop. hmm

Elina.
0

Kaniner kan inte fisa! Det är just därför man skall vara väldigt försiktig med att ge mat som är gasbildande.

Lotta_A
0

#5: Kan dom inte? läskigt.
dom kan varken fisa eller spy. :S Finns det fler djur som inte kan det?

susanne-s
0

hästar kan inte kräkas, med prytta är dom bra på  = )

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Lotta_A
0

#7: ja. hästpruttar har man ju hört en del :P
Men det måste vara jättenoga med vad dom äter då. Dom måste ha en massa problem med magen?

susanne-s
0

ger man dom rätt foder och dom inte lyckas få i sig annat "dumt" så är det inga problem. Men visst har hästar problem med magen… det går under namnet Kolik.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Noa-Nisse
0

usch hundfisar är nog bland det värsta som jag har luktat på!!

Medarbetare på Hundar.ifokus