Framtida kaninägare
Hej!
Jag ska skaffa kaniner (troligtvis nästa år) och vill ha massor av tips?! Så bombardera mig med fakta! (snälla)
ett smart tips? är att börja läsa igen typ alla trådar här på kanin.ifokus ;)
A håller på just nu. ^^

får man fråga Vilken ras? du hade tänkt skaffa?

Det är bra att kontakta lite uppfödare eller personer som äger kaniner så att man kan ställa frågor.
Läs mycket på internet och kaninsidor.
www.kanin-net.nu och det här forumet är jättebra^^
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#3 En dvärgvädur.

#5 okej :)
#5 Absålut rätt ras måste jag säja. :)
De är toppentrevliga, och sociala och så har de ett lugnt temperament.
#7 Det låter ju bra. :)
OK Då börjar jag med att fråga: Man kunde ju borsta kaninen när den fälde och om den var långhårig. Funkar det bra att använde hästborstar?
sen undrar jag att om man har en toalåda kan man då ta ut den i hagen och kaninen gör sina behov där?

#11 Ja, de går.
#10 Har teddysar och nej jag tror inte man ska använda hästborstar. Det ska vara kam och karda.
#11 Det tror jag men när kaninen ändå är i hagen… vrf inte låta den bajsa överallt där, det är ju ädnå utomhus 
Om ni vill kan ni fråga mig frågor. som en repetition (eller om jag inte kan så har jag ju lärt mig något)
putt
Jag har läst lite olika och varit med om lite olika med bärning av kaninen.
På vissa ställen har jag läst att man skulle ha kaninens fötter mot sig om man inte känner den för att den känner sig tryggare och när jag skulle hjälpa till att lyfta min kompis kaniner till betesburarna så sa hon att jag skulle göra så.
Men på andra ställen har jag läst att man inte ska hålla så utan att man ska ha benen ifrån sig alltid eftersom att kaninen kan sparka ifrån sig med bakbenen och skada ryggen. och när jag (ganska nyligen) var hos min kusins kompis fick jag bära hennes kanin (en dvärgvädur :D) och då bar jag med en hand på magen och en under rumpan (som det står på de flesta platser) Men hennes kanin är mycket tamare än min kompis.
så min fråga är. Hur ska man göra?
#16 det sistnänmnda är nog det bästa, tänk på att hålla fast baktassarna så den inte kan sprattla, om den lyckas sprattla sig ner på marken lär den sig att du släpper den om den sprattlar kommer den alltid göra det
#17 tack för tipset