Kan jag ta ut..?
Hejsan! Jo nu är det såhär att jag tänkte ta ut flisan imorgon på trädgården (om det inte blåser så mycket) Tror ni det går bra? För asså jag har aldrig haft henne ute förut, men hon bodde ute hos sin uppfödare.. men kan jag ta ut henne ändå? :)
Asså att hon ska få gå på promenad, om ni inte förstog. Inte till en utebur :)
Det är väldigt kallt just nu, men du ska nog kunna ta ut henne några minuter. En kort stund så hon inte börjar frysa.
När vi tog ut molle förra vintern tyckte han inte alls om snön, och sen blev han förkyld :) Men nu mår han bra
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Okay =) och en till sak, kan man ta in löv till kaninen? Bara lite? Eller är det inte bra för dom att smaka på? :P
ja som sagt. en kort stund går nog bra. Men molle blev ju förkyld.. Men vi kanske hade honom ute lite länge..
#3: Man kan ta in löv till dom. Men vissa löv är ju giftiga.. vet inte riktigt vilka dock. men löv från äppelträd och andra fruktträd brukar vara bra
Hade tänkt från ett äppelträd :) Vad bra
Idag tog jag in en stor äppel gren med löv på. Både marsvinen och kaninen tyckte det var jätte gott med löv! :D

Det går även bra att ge sina niner blåbärsris! Det gillar iaf Dennis jättemycket! Har samlat en påse att ha till vintern!
Det går även bra med björk o sälg; kvistar, grenar o löv. Dennis fick även löv av lönn, det gillade han!
#8: jag har funderat på att hämta blåbärsris.. men måste gå en liten bit då :P (inte långt) men jag tyckte det var enkelt att bara gå ut i trädgården och hämta löv =) Fast det är iskallt ute! men ingen snö har vi fått :(
Jaså det gör det? Det kanske man ska testa sen också!
(mina marsvin älskade löven!)

#9; Blåbärsris kan jag varmt rekommendera! Det är nåt jag tror är väldigt nyttigt! Har alltid gett mina undulater, möss(har inga nu..) osv och alla har gillat det! Plus att dom har blivit gamla! hehe. Dennis älskar blåbärsris!!! Mums! Och det är ju bra att dom har nåt att gnaga på!!!

Blir dom inte blå av blåbärna? XD eller tar ni bort dom och ger bara riset?
*mmm blåbär*
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#13: Jag är inte säker, men jag tror inte det är farligt för marsvin. Det borde det inte vara i alla fall :
man får akta så att frukt-träden inte är besprutade bara.