tävling-löwen/vädur bilder
Denna tävling gå ut på att man ska lägga upp en bild på en kanin som är vädur-löwen korsning
regler
- max en bild per person
- måste vara en löwen/vädur
Man vinner inget pris bara äran :)
tävlingen avgörs 19/6
lycka till:)

Är det ingen annan som vill vara med på tävlingen?
Jag är inte helt säker men tror att min hona är löwen-vädur. Eller menar ni kornsing? För det finns väl 2 löwen raser, löwen-hermelin å löwen-vädur? Ni kan se min hona i mitt album, den svarta

det ska typ vara löwen vädur korsning :)
Jaha, min är bara Löwen
Löwen/Vädur = Lejonhuvad Dvärgvädur

Vill bara säga att alla har så himmla gulliga kaniner:)
#7 Tillexempel =)
#3 det finns inga löwen-hermeliner ;) dom heter Lejonhuvad kanin och är ingen korsning med hermelin alls:) sen så heter det lejonhuvad dvärgvädur:) löwen är tyska namnet och vi är i sverige;)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#11 Eller var inte lejonen pälsmuterade hermeliner? Fast jag har nog fel 
nej tror inte dom hade i något hermelin men vet inte det står bara att lejonhuvade kaniner härstammar från swiss fox och ngt mer
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
gör det något att det är 7st blandras kaniner?
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

Söta kaniner
åhh , jag är kär #14 , attans vad söta dom är!
#16 japp, jag har ångrat i över ett år att jag sålde alla…
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

#13 Aha, men det stämmer nog. :)

Nu har tävlingen löwen/vädur bilder avgjorts. Det var svårt att avgöra en vinnare då alla hade så himmla gulliga kaniner. Men vinnaren blev: SodaochVicl med sin söta bild på Morris. Ett stort GRATTIS till dig 
Grattis!
Men jag fattade först ingenting, menar du lejonhuvad dvärgvädur? (löwenvädur, vi är i Sverige, då heter det lejonhuvad och inte Löwen det heter så i Tyskland) eller menar du blandrasen, lejonhuvad/dvärgvädur korsning?
Ser att #3 redan skrivit det
EDIT: Ser nu i tråden att det redan är "ordnat", du menade alltså lejonhuvad dvärgvädur :)
Attans att jag inte såg tråden innan! Har en vacker bild jag vela "ställa ut" ^^
Reagerade bara på "vädur-löwen korsning" - för lejonhuvad dvärgvädur är ju ingen korsning.

Jag vet att det heter lejonhuvad men jag kallar det hellre Löwen :)Jag skrev nog lite otydligt i början vad jag menade också :)Men en än gång grattis:)
Tack