Rymmare
Ok,nu är det såhär att igår var min kanin ute i rasthagen och skuttade.Efter en stund gick jag in och glömde bort han han var ute.Sen när jag kom tillbaka så var han borta(!!!) Gick runt och letade överallt och tillslut hittade jag han på min grannes trädgård (tur att dom inte va hemma :P) med en katt brövid sej :O och Kim har vääldigt lite respekt för katter (springer efter varje katt an ser ^^) satt katten hade trolitvis klöst han i ansiktet för han hade sår vid munen och nosen :( som tur var det inga alvarliga sår.
Ok,nu till det jag skulle säga från början ^^ jag vill juh såklart inte att det här ska upprepas,men min kanin är en expert på att rymma(!!!) i rasthagen har jag "kompost/hund galler" (vet inte vad man kallar dom) och dom "klättrar/hoppar" han över :/ Så,nån som vet nått bra tips? satt dom inte rymmer?
Now stay with me cause I'm quite quick 5 6 7 8 :)
Kanske göra ett nättag att ha över hagen och om han gräver mycket kan man även sätta dit nät på bottnen av hagen för att göra den mer rymningssäker.
// Emma :D
som tak kan du ta ett lakan eller en stor handduk och sätta fast med tvättklämmor =)
Mina kaniner är verkligen champions i det där med att rymma, därför väljer jag att inte ha dom i hagar alls då det har hänt väldigt otrevilga saker med de rymmande kaninerna tyvärr. har också hänt att en kanin som var i en Hage tillfälligt över natten blev dödad och hade jag inte suttit precis innanför fönstret och hört det så hade de två andra kaninerna också rykt.
Men kom ihåg att ändå ha uppsikt över kaninen även om den har tak över hagen och ha den bara ute under dan när det är ljust ute =)
Han ser ut att vara en hermelin ? Isånnafall kan han krypa emellan kompostgallret, sätt fast hönsnät runt ;)
Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.tk - himmelska hoppare!

Mina kaniner rymmer nästan hela tiden! Och dem som alltid är så tama ska alltid vara så skygga när dem rymmer! Usch, det är jobbigt när dem rymmer och framförallt är man rädd för att man inte ska hitta dem eller att dem har gjort sig illa.
Ett tips? är väl att alltid vara med dem när dem är i utehagen (som jag kallar det) eller rasthagen. Det är det enda tipset jag har =)
Min kanin är hermelin och är 1 år och väldigt liten. En gång skulle jag bara gå på toa medan dem var där och hon sticker ut huvudet genom ett "hål" i gallret så det ser ut som hon är utanför, hehe.
Men försök och vara med dem hela tiden där så ska dem väl inte rymma ;)

Jag kan inte ha konpostgaller i hagen längre, för mina kaniner klättrar över… Men om du sätter hönsnät runt insidan av gallret så kan han inte klättra, och som #3 sa så kommer han inte kunna krypa ut :)
Sätt kompostgaller som botten och som tak, ha som en "svängdörr" och sätt spiralerna du får med på ena änden och klämmor på den änden som du öppnar. Det är viktigt att ha nåt tak, katter och fåglar (skator) kan lätt komma in och skada kaninen annars. Jag brukar ha en stor träskiva som tak, det ger skugga och regnskydd. Hoppas den inte rymmer igen 

Vi kanske ska bygga en Hage som dem som ska få vara ute i hela tiden. Vi ska bygga en med tak och sånt :)