Löwenanlaget??
Jag har fött upp löwen lite till och från och nu har jag en kull, där mamman är vanlig dvv utan man och pappan dvvlöwen. Av ungarna har två fått ett lejonanlag, men dom är liksom långhåriga överallt. Vet att dom kan bli extra lurviga med dubbla anlag, men dom här har ju bara ett. Dom har mycket längre päls på kroppen, om man jämför med dom som inte fått anlaget. Tycker även dom har länre päls i ansiktet, nästan lite teddylikt, men det kan dom ju inte vara med bara ett köwenanlag. Har en annan kull där mamman är dubbelmanad och pappan utan man. Dom ser helt annorlunda ut, som jag är van att lejonhuvade ska se ut. lejonman och kort hår på kroppen. Hur kan det bli så olika och hur kan dom i första kullen bli så långhåriga med bara ett anlag. Nån som har en förklaring.

Diesel är överhårigt lejon men han har dubbla anlag.. En fråga att tänka på är ju om lejonanlaget är dominant eller vikande.. Om det är dominant så borde det ju räcka med ett anlag. Men.. Oj, nu krånglade jag till det för mig själv 

Lejonanlaget är dominant och det räcker med ett anlag. Jag vet att det med dubbla anlag kan bli allt från bara man runthuvudet och kjol till att bli väldigt lurvigt, som dom då oftast tappar sen. Men att det kan bli så mycket med bara ett anlag, det är det jag inte fattar.