Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1375 ggr
rabbitlove
0

Två veckor<3

Hej! i dag är ungarna två veckor och dom har öpnat ögonen och fått päls. färgerna är vilt gul, black and white och en färg som jag aldrig sett förrn typ svart brun prikig,fläckig men jätte söta=P som ni nog vet så lever bara fyra ungar tyvärr men klara tar bra hand om dom<3

[Wera]
0

"Prickig, fläckig" - Brokat?

Zvintos
0

Ser fram emot bild. =)

pigelina
0

samma som #2 vill se bilder;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Inaarah
0

Som #2 & #3. Ser gärna bild.
Kan vara brokat eller vad heter det? Skäck? Det är ju hästfärg men om jag inte minns fel kan det finnas på kaniner..

pigelina
0

#4 brokat ärnästan samma som skäck;)

// Hanna

spiritedaway
0

jag ser också fram emot bilder! :)

[BonnieL]
0

Jag med :D *nyfiken*

rabbitlove
0

ja absolut ska ni få bilder på dom små=) ja min mamma sa åkso att det kunde vara brockad=P både jag och min mamma är väldigt stolta och även klara<3 tack så mycket ska låna min kompis kamera och ta kort på dom så får ni av göra vad det är för färg=P

pigelina
0

:D

// Hanna

[BonnieL]
0

#8 Spännande :D

rabbitlove
0

yes! jag är så glad för att ungarna lever<3

rabbitlove
0

när brukar ni hantera ungarna? typ kela med dom menar jag?

[BonnieL]
0

#12 När dom kommit ut ur boet själva =)

rabbitlove
0

okej det gör dom vid tre veckor eller?

[Wera]
0

#14 Olika. Jag tror dom gör det när dom är 4 veckor typ.

thexclub
0

Mina ungar började skutta runt i buren vid två veckors ålder..

the vanity, it becomes insanity

rabbitlove
0

va??? så sent jaja jag får vänta lite till då=p

Linnet
0

Vid ungefär 3 veckor, har en kull som är tre veckor och dom har skuttat omkring nu i 2-3 dar.

[Wera]
0

Olika som jag skrivit. Haft kullar och dom har kanske skutta liite utanför ibland för att följa mamman typ vid 3 veckors åldern men inte skutat ut och "bott i hela buren" för än dom blivit 4 veckor. Så dom skuttar ju lite tidigare för att undersöka typ.

rabbitlove
0

okej men när dom är ute ur boet kan man väl ta upp dom?

[Wera]
0

#20 Ja det tycker jag.

rabbitlove
0

okej va bra vet ni vad? jag fick syn på en femte unge i går<3

Linnet
0

Ja det var ju kul, men det låter inte som om du har så värst stor koll på antalet ungar, det hade ju kunnat ligga döda ungar där också.

thexclub
0

Hur länge har den femte varit "borta"?

the vanity, it becomes insanity

rabbitlove
0

jag har inte hafta koll på den femte på en vecka jag har aldrig lagt märke till den fattar inte hur=X men den mår bra som dom andra och dom är bara för söta<3

rabbitlove
0

haha tiden går så fort i dag är dom redan tre veckor=) och färgerna va inte det jag sa jag är ju inte bra på sånt=X vet ni vad det blev? jo det blev en viltgrå, två viltbrun, och två vilt gul=P alla härstammar från klaras föräldrar! men nu måste bilderna bli av jag och min kompis lovar att ni får de innan nästa vecka kanske på torsdag<3

Toaden
0

Vad gulligt :D

pigelina
0

#26 bra;) länktar till bilder:D

// Hanna

rabbitlove
0

japp jag med men ska nog inte öppna där boet är något mer tänk om dom smiter i gen men i går fick jag aldrig klaras doft på mig kan hon lämna dom då? dom är ju tre veckor oh hon har tagit hand om dom så då kan väl hon inte bara skita i dom? men dom skuttar runt i hela buren nu=P

Zvintos
0

#29: Det ska mycket till för att hon ska lämna såpass gamla ungar.
Så du behöver inte vara orolig.

TereseE
0

Blir så glad över att läsa att Klara tar hand om sina små och att de lever och mår bra! Ska bli kul att se bilder… Glad

Linnet
0

Har dom väl börjat skutta omkring, så är det ingen fara att hålla på med dom

rabbitlove
0

okej va bra tack ahh jag kan knappt tro det själv men hon fick en större bur och jag är inte där och stör för mycket eller va dom första två veckorna men nu gosar jag för fullt jag kan bara prata om ungarna och jag fattar inte att jag har en levande kull=P

Toaden
0

#33 Är jätteglad för din skull Skrattande

rabbitlove
0

tack jag med<3 och jag har hittat hem åt dom små nu jag ska få ta två honor ur kullen och min kompis ska ta en och min låtsas pappa tar en och sen skulle min brorsas kompis mamma tinga en åkso<3

rabbitlove
0

haha jag skrev att en utav ungarna var viltbrun men absolut inte den är ju en madagaskar färgad unge haha kanske in te är så bra på det där=X

[Wera]
0

#36 Ja för att vara viltbrun måste de ha anlag för havana.

Trevligt med en madagaskar Skrattande

Husberg
0

Är jättenyfiken på hur de ser utXD

rabbitlove
0

japp dom är helt fanrastiska<3

rabbitlove
0

men du har ju åxo madagaskar wera eller?

rabbitlove
0

Hej! det är så kul att ungarna lever oh växer och mår bra oh äter som dom ska. Men jag har en fråga till er och det handlar om mina kaninungar får dom äta sallad? för att jag brukar ge klara en bit då och då men då sitter ungen och äter på den i stället för klara=) jag vet inte om det är bra för deras känsliga magar men om det inte är det så sej det så tar jag ut den

pigelina
0

#41 förmycket sallad kan kaninen bli dålig i magen av. försök ist plocka lite lite gräs och lite mer för varje dag så vänjer dom sej vid det:)

// Hanna

Salladshataren
0

#41 Ge dem inte för mycket sallad, för då får dem diarré :)

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Zvintos
0

#41: Sallad skulle jag personligen skippa.
Det innehåller väldigt mycket vatten och kan lätt göra en liten kanin dålig i magen.
Ger knappt mina vuxna sallad.
Det finns massa andra grönsaker att ge, som innehåller mer än bara vatten. =)

rabbitlove
0

okej tack du undviker jag den då=) men maskrosblad dåoch gräs blir dom dåliga i magen av det?

Husberg
0

Maskrosblad ska du nog också undvika till de små, dåliga i magen blir de och så kissar de rött.

Zvintos
0

#46: Fast att dem kissar rött är inte farligt.
Morötter färgar också kisset rött.
Precis som rödbetor färgar vårat kiss lite rött.

Maskrosblad och gräs innehåller inte fullt lika mycket vatten som sallad.
Jag skulle gett såpass mycket att mamman äter upp det.
Smakar ungarna lite, gör det inget.
Sen när dem blir större kan man börja ge såpass att dem också får lite eget.

rabbitlove
0

okej men gurka är heller inget bra då eller? men morot och sånt då?

Zvintos
0

#48: Gurka är i princip bara vatten, så det kan du skippa också.
Morötter odyl är bättre.

rabbitlove
0

okej tack ska ni ha=) men kan man låta gräs mm..ligga en dag utan att ta ut det?

Zvintos
0

#50: Låt det inte ligga, utan om du ger det under dagen så ta bort det som inte ätits upp på kvällen.
Inte bra om det skulle bli dåligt och dem små skulle få för sig att äta det.

rabbitlove
0

okej tack men vet ni vad som var lite roligt? det var inga viltgrå eller viltbrun vet ni vad det var för färger? alla tre var madagaskar färgade är jag blind eller är jag? men dom andra två ungarna som är viltgula håller sig till en färg<3

Zvintos
0

#52: Det är inte alltid så lätt om man inte är van när det gäller färger. =)

rabbitlove
0

Nähh jag vet<3 men dom är helt underbara jag ska hem till dom vid femi kväll=) åhhh vad jag längtar och då ska jag fixa en ny inhängnad så att dom små sötisarna inte smiter i gen=P

rabbitlove
0

Hej!jag lovar att jaq ska försöka fixa bilder på ungarna tills i morgon=P

Baralisah
0

Ja gör det, det vore både roligt och spännande med bilder, vi som väntat länge nu :)

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

rabbitlove
0

japp men jag har ju inte haft någon kamera den gick sönder veckan innan ungarna komm=x