Fråga
Japp , nu är jag här igen med dessa dumma frågor xD , men vad blir det om man parar en dvv med en teddy?

Teddyanlag är nog vikande, så det behövs två för att det ska bli en teddy. Mina "renrasiga" lejonkaniner fick tillsammans Diesel, som är helpälsad teddy. Så jag vet inte. Jag är inte så insatt i det här med teddypäls… Det kanske bara behövs ett anlag… eller nåt.

Det ska väl bli enkelmanad lejonhuvad om jag har förstått det rätt. Teddy och lejon är ju tydligen samma anlag.

#2 Nu börjar en del klarna hos mig, om det ska bli teddys så måste det alltså vara två teddys eller två lejon man parar… Men hur fungerar det med pekingteddy då?

#3 parar man två lejon så blir det ej teddy utan överbehårat lejon.

#3 Det är väl så här att teddyn har framkommit genon att man har parat lejon som haft väldigt mycket päls, så det finns ju alla varianter av hårighet, från teddy till lejon. Pekingteddy är nånting mittemellan, dom har väl kortare päls på ryggen tror jag. Det här har jag också fått veta nyligen att det är samma anlag.

#4 Parar du två lejon så blir det lejon, hårigheten är väldigt olika från individ till individ.

#6 Då är min superluddige Diesel en extremt överbehårad muterad lejonkanin?