Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 902 ggr
Kaninisen
0

En låda med halm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ritade ihop en snabb liten skiss på en tanke jag haft.

Jag kör på tillfället en del i buren med halm och den andra delen med toalätt till min dvärgvädur som bor ute. Hon är inte rumsren än så därför har jag valt att ha toalätt i en större del av buren även ifall jag också har en toalett. Men halmet sprids ut så det blir ingen riktig myshörna så jag tänkte, kan man ha en sådan liten "vägg" som håller kvar halmet i buren så kaninen kan sitta där? Inte jättehög utan säg 5 cm. Och sedan ha resten toalätt i buren? Hur skulle det funka på vintern?

[Wera]
0

Jag tycker att det låter som det kan funka Glad Vrf skulle det inte göra det? Tungan ute

kaningodis
0

Hm, om jag skulle jgort så så skulle mina kaniner kissa i lådan. Tungan ute

Om det är jättekallt så bör du nog ha mer halm i buren, så att det blir varmare i hela buren.

Kastanjegårdens Kaniner

Hermelina
0

Jag tror att kaniner nog kommer ta det som att det är halmlådan den ska kissa i :P Men annars är det väll inget fel att ha det så? =)

och som #2 sa tror jag också att mer halm kan vara bra om det blir väldigt kallt där du bor.. :)

Kaninisen
0

#1 Har blivit så otroligt fjompig med honan, hehe Tungan ute. Sen är jag otroligt dålig när det gäller värme och isolering i bur, det är på sistonde som jag upptäckt toalätt.

Men om ni tror att det kan bli lite för kallt (i alla fall på vintern) så tar jag halm i hela buren, har ändå funderingar på att bygga om den lite så det ska bli lättare vid städning.
Men på somrarna kör ni med halm i hela buren då också? Så att det inte blir för varmt (att de överlever vet jag..)

[Wera]
0

#4 Jag har halm oavsett årstid över hela buren men det är enbart till teddysarna :P annars på sommarn har jag bara spån i buren åt min normalhårade ^^

Kaninisen
0

Okej. :)
Jag tror tråden kan låsas, fått svar på min fråga. :)

Tack alla för svar!