Omplacerings hem - Hjälp!
Hej!
_Då jag märkt att det finns några runt om mig där jag bor som ej får bort sina kaniner så funderar jag på att starta ett omplacerings hem.
_
Nu är det så att jag inte riktigt förstår hur ett sådant fungerar då jag sett olika varianter.
Har du ett omplacerings hem eller vet du någon som har det? Skriv gärna här då eller PM:a. Finns även att nå på: trubbelsbuse@hotmail.com.
//Mvh Evelina E - Rörösjöns Kaningård!
www.rorosjons.webs.com
Ps. Visste ej vad jag skulle lägga denna tråd under så ligger den under fel får det gärna ändras =).

Putt.
Ingen som kan hjälpa??
Vill du alltså ha info om omplaceringshem, hur man startar ett osv eller?
Kastanjegårdens Kaniner

#2 Precis. Och vad man bör tänka på. Har sett olika varianter så vet ej hur jag ska göra.
#3 okej, men har du kollat/frågat på djurhem.ifokus?
Där så finns det nog lite fakta. Jag vet tyvärr inget om det.
Kastanjegårdens Kaniner

#4 Tack, tänkte inte på att det fanns ett sådant forum. Tack igen =)

#6 Du har inget typ katthem i närheten där du bor? du kan ju prata med dem isf, det borde ju inte vara så stor skillnad mellan ett kanin och ett katthem? =)

#7 Jo, i Östersund finns det ju ett Katthem =). Tror jag ska be mamma ringa och beställa en tid där för att komma så kan jag prata med dem!
men det är ju ett företag, jag startar ju isf bara som privatperson.
Tack för tipset iaf =).
Ingen som vet något annat? =)

Det kan väl inte vara särskilt svårt om man bara har pengar. Många burar och mycket mat.
Eragon i gbg har ett omplaceringshem för marsvin, du kanske kan ringa dit? http://www.eragons.se/

#9 Tack så mycket för tipset =).
Är mest fundersam över dem som lämnar in deras djur.
En del har bara tagit emot djuren och sedan sålt dem vidare.
En del har fått en peng för att ta emot djuren och sedan sålt vidare.
Hur bör man göra tkr ni?

#10 Varsegod! ^^
Jag tycker nog att du ska ta en peng för att ta emot kaninen, sköt om den väl tills den mår prima och sälj vidare. Det skulle nog jag ha gjort iallfall. 

#11 Tack för ditt svar =).
Självklart ska den tas omhand väl =D. Det är ett liv man tar hand om och ingen leksak, den ska må så bra som möjligt =)!

Hittade även ett omplaceringshem för kaniner efter en stunds sökande. http://www.liniskaniner.se/index.html

#13 Tack så mycket igen =D
Som jag sa på bdb, så är ett tips? att kolla vad lagen säger ang tillstånd.

#15 Okej =)

#15 När du sa det, kom jag att tänka på att man kanske ska kontakta kommunen också? Eller det kanske inte behövs.

#17 Jag är också nyfiken på det =)
#17: Det kan nog vara smart att göra också.
För säkerhets skull.

#19 Kanske ska dit imorron då och kolla lite =)