Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1316 ggr
TereseE
0

Belgisk jätte omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er,

Ingen rolig dag idag, har bestämt mig för att försöka hitta ett nytt hem till min Freja. Hon trivs inte tillsammans med vår lilla hund och katten. Hoppas hitta ett hem på landet till henne där hon slipper andra djur i sin absoluta närhet och helst till en familj utan små barn.

Känns inte kul alls. Om ni skulle känna till någon vuxen och kaninerfaren person med gott om utrymme och intresse för stora kaniner så får ni gärna hojta till. Hon är inte elak, men stor och tuff med en egen vilja. Något som tyvär inte fungerar med min lilla dotter och familjens övriga medlemmar.

Jag vill att vi alla ska kunna trivas och umgås tillsammans.

Det bästa för Freja vore att få bo på landet i hästbox eller hundgård med hus, hon har aldrig bott i bur och vill ha stort utrymme att röra sig på. Vi har ingen möjlighet att ge henne det utan att hon ska leva tätt inpå familjen med katt och hund och våran lilla dotter.

Freja är helt rumsren och går på kattlåda. Det går att bära henne och klippa klor, men allra enklast är det att förflytta henne i transportbur. Hon har stamtavla men är inte korrekt märkt. 6 månader gammal och har den vackra färgen järngrå.

Pris diskuteras med rätt köpare, hon bortskänkes ej. Stamtavla, startfoder, stor kattlåda och kattunnel medföljer. Freja finns i Uppsala.

Freja är nyfiken och sälskaplig, gosig när hon själv känner för det. Går gärna i sele med koppel och älskar banan mest av allt.

Endast seriösa spekulanter önskas och inga onödiga kommentarer, tack på förhand.

FiaLisa63
0

Jätte fin! Synd att jag inte kan ta emot henne! : (

Baralisah
0

Jag hör gärna runt och hjälper dig! Glad

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

[Wera]
0

Sett en-två annonser på blocket som vill köpa belgisk jätte. Kanske något intressant?

Baralisah
0

Annons på blocket är redan uppsatt av Terese.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

[Wera]
0

#4 Det vet jag redan, har sett den ^^
Men jag menade mer att det finns två annonser redan utlagdaköpes.

Qepta
0

Nej vad tråkigt, synd att vi inte har plats för henne annars sklle jag lätt låtit henne flyttat hit. Lycka till med att hitta en bra familj åt henne

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

TereseE
0

Tack allihopa! Har fått svar från ett par som bor på gård och låter bra… Ush, inget roligt alls det här men bara hon kommer till sin fulla rätt och slipper jaga runt på katt och hund så blir det säkert bra…

kallebacken
0

#7 Hej Tessan!

Vad härligt att du har hittat ett bra hem åt Freja. Hoppas att hon kommer att trivas där. Glad

Hälsningar,

/Karen

TereseE
0

#8 Jag hoppas det, men är så himla rädd för att bli lurad. Kan ju vara så att de som låter allra bäst inte är det…

kallebacken
0

#9 Jag förstår din oro. Det är igen trevlig känsla. Jag blev själv lurad av två olika kaninköpare förra året. Dessa köpare såg trevliga ut, men sen har de missköt mina kaninerGråter Det var så jobbit att jag nästan slutade med min kaninuppfödning.

Vi får väl hoppas att de är serösa och riktiga djurvänner. Håller tummarna att allt ska gå bra för Freja!Glad

[vildablid]
0

kan tipsa om alternativ.nu också, där finns det kaninkunnigt folk och en annonstjänst vid behov. Hoppas du hittar ett bra hem åt henne! :)

TereseE
0

#10 Tack! Ush nu blev jag ännu mera orolig. Men pratade nyss med mannen i familjen och han lät seriös och bra. De skulle komma efter Midsommar men var säkra på att de ville ha henne om det inte var några konstigheter. Typ om jag hade lagt upp en bild på en helt annan kanin, men det har jag ju verkligen inte gjort. Glad

#11 Nej, alternativ.nu är mycket för slaktdjur och jag vill inte att Freja ska gå till sådan Avel, hon är ju en familjekanin i första hand.

Nu är hon tingad i alla fall, så tråden kan låsas!

Inlägget är låst för nya kommentarer