Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 3155 ggr
ladysurprise
0

Vilka raser föder du upp?

Vilka raser föder du upp? Har alla stamtavla? Har du någon spesiel färg?

Och vilka raser skulle du villja föda upp?

kaningodis
0

Jag föder upp holländare, svart och blått. Har endast tagit 2 st kullar, började med min uppfödning detta året.

Hm, just nu vill jag föda upp holländare…vet inte riktigt vilken annan ras jag vill föda upp…

Kastanjegårdens Kaniner

MarHai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag föder upp Holländsk kanin. Alla avelsdjur har stamtavla. Jag specialicerar mig på japantecknad gul-svart, men har också blå, svart och japantecknad blå-gul.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Tarja
0

Jag föder upp teddydvärgvädurar, och det är nog den enda rasen som jag vill föda upp :) Alla mina djur har härstamningsbevis!

Den färg jag nog satsar mest på är havana, men även andra färger som japan, japanbrokat och zobel :)

[Wera]
0

Teddyvädurar - satsar wienerfritt, främst i madagaskar. Eftersom teddyn inte är godkänd har dom enbart härstamningsbevis. Har en kull nu Glad www.berggrenskaniner.webb.se

Vilka andra raser jag skulle vilja föda upp - ingen, räcker med en men dvärgvädur och hermelin skulle jag kunna annars.

Zvintos
0

Föder upp dvärgvädur i vit blåögt, samtliga avelsdjur med stamtavla.
Kommer senare inrikta mig på dvärgvädur i white zobel blå och white zobel brun.

Michiis
0

Föder upp dvärgvädur i färgen viltgrå. Alla med stamtavla !
skulle vilja föda upp fuchs :P

// Michis

[BonnieL]
0

Föder upp Lejonhuvad Dvärgvädur i alla färger, eftersom de är till kel =) Alla med härstamningsbevis. Vill inte föda upp någon annan ras ;) www.happybunnies09.weebly.com Glad

Sashhi
0

Jag kommer att börja föda upp hoppkaniner, tycker inte man räknas som just hoppuppfödare innan man fått första sådana kullen. Alla kommer att ha härsamningsbevis. Ingen speciell färg.

http://dwarfshoppkaniner.tk

Not your mom, not your milk.

Agda
0

Jag föder upp Holländsk kanin i flera färger, men satsar på viltblå, blå och japantecknad (har dock just nu enbart japan i gul/svart, men hoppas snart ha någon blå/gul igen).

Angora, både vanlig och i satin. Olika färger på dom (dom är ju inte så renavlade heller ;D).

Alla mina kaniner har stamtavla.

Jag vill föda upp Lilla Chinchilla och Perle Egern. Men så är det ju detta med platsen… Men förhoppningsvis kan jag köpa in en Lilla Chinchilla hane nästa år, en hona har jag redanGlad

pigelina
0

Föder upp Lejonhuvade kaniner i olika färger men främst i vit rö, s/g japantecknat, zobelsiames och havana men andra färger oxå:)

alla har h-bevis men från 1010 elr efter jag fått uppfödar nummer kommer visa med godkända färger, teckningar och tilräkligt mycket/lite man säljas med stamtavla.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

imsuchadiva
0

Här hemma föder vi upp, i en mindre skala, lejonhuvade kaniner.
Vi tog våran första kull i år och vi väntar snart en till. Ska även köpa in en hona till snart.
Vi har tagit blandras kull o ska forstätta med det och även ta renrasiga kullar.
Än så länge så avlar vi inte på några speciella färger.
När tiden tillåter så ska vi försöka att bli riktigt uppfödare.

hjartelyckanskaniner
0

Kan kanske inte säga föder upp, har lagt uppfödningen på is. Annars födde jag upp Dvv i färgen viltgrå och zobelsiames brun, försökte även få fram Dvv fuchs i färgen viltgrå.

Nu ska jag bara ta enstaka kullar på min fuchs hona och någon kull på min ''vädurskorsning''.

De ungar som föds med fuchspäls kommer få ha stamtavla men hoppkullen kommer ju inte vara godkänd.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[BonnieL]
0

#10 Hihi år 1010 du mena 2010 va? XD ;)

pigelina
0

#13 ojj;) ja självkllart 2010^^

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Kristall
0

Ska börja föda upp dvärgvädurar i färgen vit blåögd för utställning, sällskap och Avel. Har haft en blandraskull innan men första renrasiga kullen kommer förhoppningsvis (om jag hittar bra avelskaniner) nästa år.

Vill gärna föda upp även rexpälsade dvv och/eller rex. Glad 
Kanske även dvv i andra färger i framtiden. (:

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Strandsmedjans
0

Jag föder upp hermeliner i olika färger, mitt mål är bra mantlar i dom färgerna jag har.

Skulle inte kunna tänka mig någon annan ras, möjligtvis en viltgul/viltblå belgiskt jätte som maskot endast.

(På bilden är fyra honor från en kull på sex stycken varav tre är svart manteltecknad.)

Husberg
0

Jag föder upp dvärgvädurar i färgerna chinchilla och viltgrå, andra färger kan tillkomma då jag ska köpa fler kaninerXD Även ett projekt jag jobbar med är att föda upp rexdvv:) Välkommen in på en titt;)

www.pelin.webs.com

Alla avkomor får stamtavla och blir öron/ring märkt.

Mitt uppfnr: M22

Clariiz
0

Jag föder upp lejonhuvade :)
www.ingespjutas.webb.se

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Elina.
0

Jag föder upp holländare och hermeliner. Jag satsar främst på japantecknade gul-svarta holländare, men tar även kullar i svart, japan blå-gult och blått. Till hösten/våren kommer det också att födas någon kull med holländare i färgen madagaskar. Hermeliner föds enbart i färgen white svart.

Alla ungar säljs öronmärkta med stamtavla.

[vretenskaniner]
0

Jag och mina två kompisar föder upp Löwen, Dvärgvädur och lite Lejonhuvade Dvärgvädurar. Det var den ras vi ville föda upp, då vi hade det tidigare. Vi har planerat att börja med färg, Dvärgvädur i blåzobel och viltgrå, löwen i madagaskar, och lejonhuvade dvärgvädurar inget speciellt :) Vi har stamtavla och härstamningsbevis (:

dragongarden.zoomin.se

Mvh Emma Gustafsson