Kaninhage!
Jo jag ska köpa en kaninhage, jag har redan en men jag tycker den är lite liten. Vet någon nån bra hemsida man kan beställa kaninhagar från? och hur stor ska en kaninhage vara?
MVH Melina
Kolla zoosajten.se
Storlek vet jag inte, jag tycker att så länge den följer lagen i höjd så vill jag ha någon kvadratmeter så kaninen kan skutta men även så att man får plats med en liten bolåda och andra roliga saker. :)
Ju större destu bättre! Kaninen ska kunna springa av sig.
Kompostgaller finns ju också att köpa, dock så vågar inte jag använda det till mina kaniner.
Kastanjegårdens Kaniner
Precis, så länge hagen inte är mindre än vad lagen säger att en vanlig kaninbur måste vara så funkar det. Men grejen med hagen är ju att kaninen ska kunna röra sig lite mer enligt mig.
#2 Nej använd inte kampostgaller! Förlorade min kanin då jag använde det. :(
kompostgaller annars? 4 för 100 kr ungefär;)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#4 Tycker rådjursgaller eller vad det nu heter är bättre, det används ju till "vanliga" burar oftast när man köper färdiga från affär. Mer säkert.
#5 jag tittar altid på kaninerna när dom är i kompostgaller, oftast varanan dag, då jag har ute dom i sele dom dagarna dom inte är i hagarna., kan ju oxå säja tt jag förlorat en kanin som har ca 3 2,60 cm högt staket med minknätt från topp till tå. och vanlig bur och alt sånt då… så isf kan man säja att ingen Hage är säker
// Hanna
#6 Ojdå. Finns det inget nät som är garanterat hållbart mot alla slags tänder?
#6 antagligen inte, men det hande 1 gång och det hoppas jag e den ända…
// Hanna
#9 helt klart bäöst att bygga själv ja:) det e det jag gör;) men har bara 1 Hage ensålänge^^
men då ska man defenetivt använda minknät!
// Hanna