Kaninljud
Kaniner är ju ganska tysta djur. Eller Molle säger i alla fall inte så mycket :P
Har ni hört eran kanin göra ifrån sig något ljud? Vet ni vad kaninen menade med det ljudet i så fall? :)
Jag brukar kunna höra vissa av mina kaniner göra ett brummande/surrande ljud. Vad jag lärt mig så är det bla ett parningsljud som hanar gör. Men mina kaniner brukar göra det när jag kommer med mat och dem är otåliga. 

Albin har en hel del ljud för sig. När han ligger i knäet och man klappar honom (helst i ansiktet) Så knorrar han lågt. Han brukar också morra ibland och i värsta fall fräsa om han känner sig hotad.
Är det någon som har hört en kanin ge ifrån sig ett sånt där riktigt hjärtskärande skrik som man har hört talas om? Det verkar otäckt tycker jag..

min kanin kan låta som en gris ibland;Pheheh
Haha. vissa kaniner morrar alltså? Vad sött. :P Hur låter det? Som när en hund morrar?
När molle träffade leah första gången sprang han runt henne och knorrade som tusan. Parningsljud :)
Molle har även skrikit en gång. Så där hjärtskärnade :( Det var när han skulle hälsa på våran iller. Och illern försökte gå till attack typ. Då hörde man hur han skrek. Läskigt var det :(
Punzie kan minsann morra hon med…haha….både lite och mycket. Men det händer alltmer sällan nu som tur är…..
Sen liksom gnager hon med tänderna mot varann när vi gosar…det är visst ett "jag trivs ljud" har jag hört.
När hon skuttar runt kan hon låta lite "oink oink"….eller ja….det är nåt litet buffande grymt ljud som vi kallar "duracell"…hehe. När hon gör så säger vi "nu är duracellkaninen på g"….hihi.
Ett sånt hjärtskärande skri…..snyft och böl….det hörde jag för första och enda gången när vår förra kanin dog. Det var antagligen ett sånt "döds-skri". Högt och så hjärtskärande…men inte länge som tur var…..det är det värsta jag varit med om!

Hampus burkar skaka på huvudet och då får man fram ett "gris" ljud :P
#6: Varför skrek din förra kanin? För att den dog? Vad dog den av?
#7: hehe. vad sött :D har aldrig hört molle låta så ;:P

Dennis är väldigt tyst av sig, men det låta nåt litet mysljud när vi kelar. Kan inte förklara hur det låter, för det är så försiktigt! =)
Muumintrollan; det kan jag tro var fruktansvärt hemskt att höra.. När din förra kanin dog.. snyft.. det gjorde nog hemskt ont att höra det… =( "ledsen"
Ett litet mysljud? Gör dennis ett mysljud? :D låter jättesött.
Det är väl typ när dom knaprar lite med tänderna. :) eller hur man ska förklara det :P
Hopi!
Jo vi hade en dvärgvädurshona som bara blev lite över tre år. Vet inte vad som var galet hon bara slutade äta o dricka o allt gick superfort. Veterinären sa att vi kunde komma inom si o så lång tid och då var det redan för sent…….vi skulle prova att mata o så själva.
När hon låg i min famn på slutet så bara sträckte hon ut hela kroppen som en spänd båge och skrek….sen ett par andetag o sen slutade allt…..hjärtat slog inte mer….
Ja uscha…ska skriva om det i Minneslunden o sätta in bild på henne där sen.
#11: Urs så hemskt. Ja. Skriv en fin berättelse om kaninen. Och lägg in någon fin bild :)
#11: Men usch vad läskigt.. :(
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#10; Nej, det är inget knaper ljud med tänderna, utan det är nåt annat, som han låter. =) Det låter så gulligt så det är inte klokt! hehe. Han är så speciell, min lilla Dennis.

#15; Vad gulliga niner du har!!! =)

Jag hade 4 nyinköpta kaninhonor i en box en gång och dom var nästan vilda, när jag skulle fånga en av dom en gång så fick jag tag i skinnet på sidan och"fick fast henne", då skrek hon - lät fruktansvärt. Det var inget roligt alls kan jag lova men jag var tvungen att få tag i henne och kunde inte släppa. Nu är hon helt tam och jag är nog den som fick mest "men" av händelsen 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#17: Vad jobbigt. Men man måste göra sånt ibland för deras eget bästa lixom.
Ett annat ljud kaniner ger ifrån sig är ju stampningar. Dom stampar med forten när dom blir rädda och vill varna sina kaninkompisar.
Någon av era kaniner som stampat sådär någon gång?
Molle och leah står ju ute och varje gång det går förbi en katt så stampar dom så mycket att dom skrämmer bort katten :p

Jag hade ju min lilla "rotweiler" hona som stampade så att jag trodde botten i buren skulle gå ur… Min hane Noah stampar när han har lyckats med en PARNING..
Noah på bild
www.gullsmyrastuteri.se
Noah ser stoor ut :P
haha. stamade efter parining :D vad kul. Det har jag inte hört någon kanin som gjort :P

Vad gulligt det låter med Molle & Leah som stampar och skrämmer bort katter! hehe. Och Noah som stampar när han är klar med PARNING! haha. Vad coolt! hehe.
Dennis har stampat nångång oxå, men vet inte varför, om nåt skrämt honom, men vad.. vet inte.. Har hört det ända in iaf! =) (han står på altanen, mot husväggen.)

Albin har stampat nån gång han med när han var i sin utehage..

#20 ja han är ganska stor ca runt 3-4 kg av rasen New Zeeland
www.gullsmyrastuteri.se
Ninni kan prata" på komando, men inte hennes kompis. Dom gör massa ljud! Iallafall ninni:P kommer till det i min bok.. haha
#24: wow. prata på kommando :) Hur gör hon det? Vad "säger" hon då?

Pandie brukar ge ifrån sig ett litet "buff" vet inte hur man ska förklara riktigt. Det gör hon ganska högt när hon ligger i en obehaglig ställning, och lågt när hon ligger bekvämt. (Vad jag vet)
#26: okej. låter lite mysko :P men det är svårt att skriva hur ljud låter. :)
#26: Jag tror jag vet hur du menar! Leah gör också det ljudet ibland (om vi tänker på samma)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

*putt*
Molle lät jättekul när han träffde leah första gången.
Han hoppade runt henne i cirklar och lixom "gruffade" :P Han var jätteglad :D