Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 554 ggr
Quendy
0

Mina kaniner sticker.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina kaniner bara sticker iväg hela tiden. När jag kommer och öppnar burdörren så springer dom iväg. Hur ska jag göra??

Hopi
0

Är dom där sötisarna såna blygisar?! Räcka ut tungan

Kanske blir dom lite blygare när dom är två? Dom har ju varandra och inte lika stort behov av mänsklig kontakt.. Ja vet inte.. Men det är väl bara att "kämpa" på och truga dom med nåt gott, kela med dom ofta osv, då blir det säkert bättre. Eller har du haft dom länge och det varit lika eller???

Lotta_A
0

Alltså. När dom springer iväg och gömmer sig i huset så stå kvar och ropa lite på dom. Ha tålamod. Försök att muta med lite sallad.

Förr eller senare kommer dom smyga sig fram och när dom märkar att du inte är farlig kommer dom börja nosa. Försök att klappa dom lite försiktigt om dom springer iväg så vänta tills dom kommer fram igen. Kaniner är nyfikna djur :P

Between
0

Så gör en av mina kaniner också jag kunde stå i 1½ timme men han kom inte

Lotta_A
0

#3: hmm. trist. dom flesta kaniner kommer ju fram om man mutar me nå gott

Hopi
0

Om man testar med att öppna burluckan och tala lite med kaninen, sen gå undan nån meter, med luckan öppen, då brukar Dennis bli så nyfiken så han kommer fram, (om han legat gömd i sovhuset.), sen är han mer frammåt. =)

Quendy
0

Ja, men mina kaniner springer ner i hagen. Jag kanske ska blocka den lilla öppningen ner?

Quendy
0

Eller?

Quendy
1

Tack för hjälpen! Jag ska till djuraffären ida och köpa kanin godis. Kanske kan muta dom med det? :P

Hopi
0

Ja, det kan du ju testa att göra! För det är ju bra om dom är kvar på ett mindre område. Sen om du har en stor Hage som du kan gå in i, (vet inte hur du har..), då kan du ju vara där inne och locka dom med godis osv. Dennis är iaf ganska nyfiken av sig och kommer fram själv när vi är ute på altanen. Men det är säkert lättare för att han är ensam-nin oxå.. Men lycka till och hoppas dom kommer att komma fram mer till dig.

Hur gamla är dina kaniner, Amanda_R?

Quendy
0

Dom är två år.

Quendy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dom blev två i september.

Hopi
0

Hoppas att dom blir bättre, mer sällskapliga.. Det är ju inte så kul om dom undviker en när man kommer.. Men dom är ju två och det kanske är därför.. Att dom tyr sig till varandra istället..

KajsaM
0

#11 Så söta :)

Lotta_A
0

Jag håller med kajsa :) sockersöta!