Två teddylejon säljes/bortskänkes
Nu tänker jag ta steget och lägga ut en annons på mina två teddylejon. Jag har haft dem i snart ett år, men vi kommer inte överrens överhuvudtaget.
De heter Alice och Jollie och är kullsyskon och de är runt 2 år gamla. Så de ska alltså flytta tillsammans då de alltid har bott ihop.
Alice - Hon är blå zobel och har en riktig fluffpäls som kräver en del skötsel. Jag har haft den nerklippt bara för att kunna hålla koll på den, då Alice inte alltid vill det jag vill.
Hon kan vara en helt underbar kanin om hon får tillräckligt mycket kärlek. Jag kan inte ge henne de då jag är lite smått rädd för henne, hon har försökt bita mig några gånger och morrar och vägrar komma fram till mig. Hon har alltså varit underbar. I vintras så hade hon problem med sina tänder och jag fick stödmata henne, då var hon helt enkelt världens bästa kanin. Men nu har hon ändrat sig igen. Hon är sån som hon var när hon kom.
Jollie - Är vit/svart brokad och har inte alls lika mycket päls som Alice. Så hon behöver inte lika mycket pälsvård. Jollie är väldigt fäst vid sin syster, så när Alice inte vill göra som jag vill, så vill inte Jollie det heller. Och blir Jollie ensam så stampar hon och är rädd. Så jag har inte kunnat kela och så med henne så som hon kanske behöver.
Anledningen till att jag nu, efter många om och men, lägger ut en annons på dem är för att de hela tiden rymmer för mig. Sen att jag inte får sköta om dem gör det väldigt svårt för mig. Så de skulle må bra av att hamna hos någon annan som har tid och ork med dem.
Just nu har jag inga bilder på damerna, men jag tror att jag kan ha något i mitt fotoalbum, så ni kan gå in och kolla där.
Kaninerna finns i Stenungsund, 5 mil norr om göteborg.

Är dessa efter två lejon alltså? 

#2 Va?
#3 Tänkte om de var efter två teddysar eller lejon med tanke på att du skrivit att dessa är teddylejon = efter två lejon.
Efter två teddysar är det dvärgteddy 

#4 Nu förstår jag inte riktigt :P Men om du syftar på deras föräldrar så har jag ingen som helst aning. Det är ni här på kanin.ifokus som har sagt att det är teddylejon :P
Helt underbara båda två, hoppas de får bra hem!

#6 Tack=)

Hoppas på ett bra hem till dom :-)
Är de wienerfria? Isf kan jag nog hjälpa dig hitta bra hem åt dig :) Maila mig på Louise.sthlm@hotmail.com
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Jag blir sugen på dem.. haha.
Jag bor på Orust (3 mil norr om Stenungsund) så det hade ju varit lätt för mig att ta dem.
Här hade de ju, i vart fall under sommarlovet fått daglig skötsel osv. och jag hade jobbat på att få dem lugna osv.
Jag har dock 10 kaniner just nu, har en kull på 5 ungar (dvv) så jag måste bli av med dem. Haha, du vill inte ha 2 ungar i utbyte? (a) Skoja väl mest, antar jag. :) De är iaf lugna och trevliga.
Jag tog i slutet av förra sommaren hand om en "problemkanin" som varit agressiv, matvägrat, osv för att hon fått ovanor etc från förra hemmet. Nu har hon äntligen blivit lugn och trevlig, men jag vet inte om mina föräldrar vill att jag tar 2 till, då de tror att jag kommer tröttna på kaniner snart då jag är 13 år och skolan tar alltmer tid.
Jag däremot vill nog ha dem, men först vill jag isf kolla på dem. Och om jag nu skulle ta dem antar jag att Alice kanske får en kull ungar trots åldern.. vilket brukar lugna och stabilisera ilsknare honor. De skulle även få bo i rymlig utebur med Motion varje dag och bra mat och daglig skötsel.
Men först 2 frågor..
Medföljer bur/burar?
Bor de tillsammans i samma bur?
Ska prata med min mamma nu, får se vad hon säger. Säger hon inte blankt nej hör jag av mig igen.

Okej, vad bra! Om det är så är det bara att komma hit för att kolla på dem! =) Bor dessutom i Ödsmål, nära Kolhättan, så det är lätt att bara ta färjan över hit =)
Dock ska det nog inte tas några ungar på Alice då hon har haft problem med tänderna. Det är återfixat nu, men man vet ju inte om det är något som kan föras vidare.
De bor i samma bur, dock är Alice lite små elak mot Jollie, men jag vet inte om det bara är när jag kommer dit eller om hon är sån hela tiden. Så man får kolla lite extra så att inte Alice är på Jollie för mycket.
Buren vill jag allra helst ha kvar, då jag ska få hem en annan kanin på fredag, men är det så att du måste ha buren med, så följer den med =)
Det är bara att höra av sig!

#9 Ditt inlägg hade jag missat :S
Jag har faktiskt ingen aning om deras bakgrund eller liknande. Så det är en omöjlig fråga för mig att svara på.
#12 Ingen fara :) Det är blå zobel-tjejen som är aktuell i sådana fall. Hon är riktigt fint pälsad, men att hon haft problem med tänderna låter dock oroväckande
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

#12 Allra helst vill jag att dem ska flytta tillsammans då de alltid har bott ihop.
Sen kom jag på att Alice har en vit tass, vet inte om det är något?
Jo, det förstår jag, men sen vi var till veterinär med henne, så har tänderna varit bra =)
om hon har vit tass kanske hon är wienertecknad då? =)

#15 Sånt där kan jag inte mycket om alls:P Men det kan väl stämma:P

Jag har bestämt mig för att sära på dessa två nu. Alice är inte snäll mot Jollie, så jag ska se hur det går när dem är isär.
Och funkar det okej med att ha dem isär, så behöver dem inte komma till samma hem. Det kan även vara så att jag bara omplacerar Alice och behåller Jollie, men det får vi se senare.