Stackars lilla unge!
Släppte ut 2:a kullen (6 ungar: 3 svarta och 3 blåa) med sin mamma i rasthagen. Fotade dem och gav de lite grönt att äta, alla skuttade runt små lyckliga kaniner…
Ska bara gå och ställa in deras toalåda i deras bur sedan ska jag släppa tillbaka de i buren. Medans jag ska ställa in lådan i buren som står ca 10 meter bort så kommer min pappa och ska ge de lite gräs. Han frågar mig varför det bara är 2 svarta och där kommer paniken!
Den kan inte ha rymt, det finns inga hål, den kan inte ha gömt sig!!!
Jag får se något svart-vitt i grästet bakom hagen men där bredvid sitter en förbannad katt-as som har dödat min lilla unge. Katten har för övrigt skadat våra katter ett x antal gånger och kommer tillbaka hit för att bråka med våra katter!
Jag känner ett så enormt hat mot mig själv, varför kunde jag inte ställa in den***** lådan efter att jag hade släppt in ungarna!!?? Ångest, ångest och bara ångest!!!
Kommer aldrig att förlåta mig för det här!
Förlåt älskade lilla vän! Förlåt mamman och syskonen!
Du var en av ungarna(du var troligtvis den bäst tecknade men det gör ingen skillnad) som jag skulle behålla…nu får jag ha dig hos mig men under jord 
Sov gott unerbara, älskade lilla kaninunge <3
Kastanjegårdens Kaniner
Ne :( RIP lilla söta unge:(<3
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
åhh :( vila i frid lilla hollis <3
RIP :( Men det var inte ditt fel! Dumma katt! Har också haft en kanin som blivit tagen av en katt!

Åh neej vad tråkigt! :'( Verkligen… :(
Men det är sånt som händer, man kan inte tänka "OM jag inte gjort si och så så skulle han ha levt" Och man ska inte klandra sig själv, Det var ju absolut inte ditt fel..
Beklagar sorgen.. <3 :(
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Nej fy vad hemskt ..
Beklagar :'(
// Emma :D

kan inte ens tänka mig hur hemst måste vara för dig….
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
R.I.P
Det är inte ditt fel, så tänk inte så!
Va hemskt :(
Tack!
Ser inte inte så jättebra vad ni skrivit (tårarna forsar ner, vilket gör att det tar lång tid att skriva också). Det är svårt att inte tänka så, jag lovade att inget skulle hända dem…vilken ångest jag har, vill bara spola tillbaka tiden!
Jag bärde min lilla unge till graven, h*n var fortfarande varm men h*n låg där helt livlöst…lade i den i graven och stängde ögat…
…fy vad jobbigt!
Sitter och kollar på filmen där alla ungar kutar runt i hagen och är lyckliga…
Räknar alltid alla ungar men när jag tog in dem så kunde jag bara räkna till 5 ungar…
Kastanjegårdens Kaniner
Beklagar. 
Nej fy så tråkigt! Stor kram!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Usch fy vad hemskt!
Hoppas den inte led :/
R.I.P
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Håller med #15 vad hemskt! Stygga katt! ;(
R.I.P
Men så tragiskt :(
Inte för att det kanske är någon tröst, men vet du vem ägaren till katten är så tycker jag du ska påtala detta för ägaren. Tror till och med du kan kräva ersättning för skadan den har ställt till med.
Förstår att du är jätteledsen, men det var inte ditt fel och du kan absolut inte klandra dig själv.

R.I.P <3
jag börjar nästan gråta när du berättade 
Stackare, men klandra inte dig själv bara..
Beklagar! :(
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Stackars dig. :C Men det var verkligen inte ditt fel att detta hände, du kunde ju omöjligt veta att kattjäveln (ursäkta uttrycket) skulle göra så!
Tack för att ni bryr er!
Det måste ha skett så snabbt, på bara några få sekunder…kattaset måste ha suttit och smygkollat för att sedan bara hoppa in och ta den stackars lilla kaninen. Tyvärr så har jag ingen aning om vem som äger den katten…
Våra katter har haft flera blodsår och ibland har de inte kunnat gå på flera dagar och nu det som hände igår! Så fort den får syn på någon av våra katter så anfaller den! Nästan varje dag så får jag jaga iväg katten, trots att den inte bryr sig (halvspringer lite för att sedan lägga sig ner på marken).
Usch, va jobbigt det är! Jag har inte kunnat sova inatt, det enda som snurrade i huvudet var: tänk om jag hade ställt in lådan i buren efteråt då hade det inte hänt!
Orkade inte gå till skolan heller (pga händelsen igår), har istället suttit och mysigt med de andra ungarna och det behövdes, det var till stor hjälp <3
Tack än en gång för att ni bryr er!
Kastanjegårdens Kaniner
Eftersom denna katt är på eran gård för jämnan låter det som, så undrar jag om ni har försökt skrämma bort den?
Vore ju synd om fler av era djur blev skadade.
Nu finns det väl många metoder att bli av med katter som går på gården, och alla är inte direkt trevliga. Men jag tänkte att vattenslangen kanske kan fungera?
Den kan inte skada inkräktar katten samtidigt som h*n tycker den är läskig förhoppningsvis. Nu menar jag alltså inte att man ska sikta på katten och dränka den med slangen, utan spruta i närheten ganska nära så den tycker det blir läskigt att visas på er tomt.
Jag tycker dom kan göra som #22 skrev, vatten brukar funka, antingen vatten pistol eller någon annan lös ståle och jag skulle spruta PÅ katten, dom hatar det men det gör inte ont ;)
Själv släpper vi ut hunderna när vi tycker katterna går för nära kaninernas uteburar för hundarna är snälla mot katter så katterna är utom fara men det vet inte katterna så dom springer fort bort från vår gård :D
Jodå, har jag har jagat den långt, långt men nästa dag så får jag gå ut försöka hjälpa ner någon av våra katter som sitter högt upp i ett träd och uppjagad av den dumma katten.
Vatten har den fått smaka på ett antal gånger men det skiter han i.
Det konsitga är att våran tomt är omringade av åkrar så katten måste ju spirnga fram och tillbaka över åkrarna hela tiden.
Kastanjegårdens Kaniner

RIP…. :(
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
RIP Lillen! det hände mig i lördags, då vår katt tog en av de madagaskarbruna hanarna, skulle blivit 4 veckor imorrn. Den dog inte av katten just då men ett dygn senare så den blev nog skadad eller stressad. Jag vet hur du känner och lider med dig! Tur de andra kan trösta dig lite!

RIP:(
Mvh Maia
Nä vad tråkigt! 
Men det var inte ditt fel <3
hoppas h*n har det bra i kaninhimlen!

En sak som slog mig. Katten som inkräktar på eran tomt, hur ser den ut? Är den mager och ser kanske lite smutsig ut? Eller ser den tjock och välvårdad ut? Är den tam eller skygg?
Tänkte att det kanske är en dumpad katt, eller som gått vilse?
Hade jag varit dig så hade jag hört mig för runt grannarna om det är deras katt, annars hade jag funderat på att ta kontakt med ett katthem så att katten blir omhändertagen. På så sätt blir ju ni av med inkräktaren också.
Fy vad hemskt! Jag skulle inte tveka i en sekund att banka på grannarnas dörr och skrika som en idiot, det är liv vi talar om!
Jag vet hur det känns att känna att man skulle gjort något åt det,jag har själv varit med om en liknande händelse, men det är så svårt för annars hade kanske katten kommit på annat sätt och skrämt ihjäl ungarna? Lägg inte skulden på dig!
Tack så mycket alla!
#26 Ne, vad hemskt! Förstår dig också, beklagar verkligen!
#28 Tack, jo det hoppas jag verkligen också! =(
#30 Vet som sagt inte vem som äger katten…
#29 Det är en okastrerad, tam hankatt som ser välvårdad ut.
#31 Nej, självklart är jag arg på ägarna som inte kastrerar sina katter, för det är väl en självklarhet att man gör!?
Men efter gårdagens händelse så tänker man inte: såja lilla kisse, det var bara dina instinker som sa åt dig att döda min älskade underbara lilla kaninunge som betyder obeskrivligt mycket för mig…
Bara så du vet Kristall så vill jag inte låta elak utan jag är bara så ledsen och arg på mig själv över min döda kaninunge som hade hela livet framför sig…
Lilla Hollis <3
Kastanjegårdens Kaniner
Åh nej så trist :( Fyfan för katter så där, jag har mest träffat på katter som varit rädda för kaniner eller katter som inte bryr sig. Har du sagt åt ägaren? Visst katter jagar och har instikter osv.. men det är bara så hemskt! Förstår hur du känner - De första dagarna brukar jag också tänka "Allt var mitt fel, usch jag kommer inte förlåta mig" men det är sånna misstag man gör - Man lär sig av sina misstag! <3

Nääe.. Beklagar Verkligen sorgen!! Förstår hur du känner dig, jag hade också en som dog, men jag var förberedd, hon var inte min egna uppfödda, och så hade jag bara haft henne i en vecka. Jag var sååå ledsen, kände precis som du! Att jag mist något bland det viktigaste i mitt liv. Men för dig hände det ju så plötsligt. Hoppas att de andra kaninerna kan hjälpa dig upp på fötterna igen! Du klarar det!! :)
Självklart är det inte ditt fel! Du kunde inte veta. Hoppas det blir bättr snart med dig och att alla andra kaniner mår bra, och framförallt att din älskade och saknade vänn får det bra i himlen.
R.I.P <33
R.I.P ;(
R.I.P ;(
#33 Nej, jag vet tyvärr inte vem som äger den…
Håller med, visst katter har ju instinkter men det är svårt att tänka så när man har förlorat sin kanin på detta sätt. Man tänker inte så i dessa sitationer iallafall inte jag men alla är olika, samma sak som att alla hanterar sorg på olika sätt.
Tack för uppmuntran även fast allt känns så jobbigt just nu!
#34 Åh, tack! Jo, som tur är så har jag de andra ungarna kvar och jag ska inte låta något hända dem! Det hjälper mig mycket att gå ut och bara gosa med dem <3
Hoppas också att h*n får det bra <3
Tack än en gång!
Kastanjegårdens Kaniner

Jag har för mig att man får avliva katter om de inte bär på halsband. För om den katten attackerar både honor och hanar så är det något fel på den!
Isåfall kan man ringa till kommunen och be deras jägare att skjuta katten. Eller att någon annan avlivar den, för det är inte kul om de ger sig på andra djur samt andra katter…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
nej fy vad hemskt! min kan blev tagen av räven för inte så länge sen :/
R.I.P
Nej fy :( Vila i frid lille vän <3
#38 Ne, det är inte alls roligt när den ger sig på mina djur…=`(
Har inte sett den katten sen den tragiska händelsen…hoppas inte att jag ska behöva göra det heller!
#39 Beklagar! =(
#40 Tack, hopas att h*n har det bra! =(
--------------
Lilla hollis <3
Kastanjegårdens Kaniner
#41 tack< 33 säger samma sak till dig < 3 
Usch vad hemsk:(
RIP lilla vän, anklaga inte dig själv även om det är svårt i början, hoppas ni löser problemet med den katten!
Tänkte på det här med att skrämma iväg katten. Spruta lite saft på den, katter gillar inte klibbiga saker.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Jag beklagar sorgen. 

Håller fullständigt med #38. Jag hade skjutit katten i detta läge.
Varför skall era katter behöva må dåligt när dom går ut? Varför skall era katter behöva bli skadade av denna katt?
Och av vad anledning skulle denna tragedi behöva hända?
Det är inte ditt fel, klandra inte dig själv. Men du har en kraftigt störd katt i din omgivning. Humanast för både den störda katten och era egna katter samt dina kaniner, är att skjuta h*n. Så länge h*n finns i din omgivning vilket h*n gör! så kommer h*n tillbaka.
Du kommer aldrig till att kunna i lugn och ro släppa ut DINA DJUR.
Bäst för alla är att skjuta katten.
R.I.P. Lilla kaninbebbe.
Marsvin 4-ever
.