Hej! hur ofta?
Hej! jag undrar hur ofta man skall städa kaninburen när man har en kull på en och en halv vecka kan dom dö om det är för mycket skit i buren eller få deare som leder till döden? tacksam för svar=p min mamma vill inte att jag städar buren för att jag kanske stressar upp klara=x

Man bör nog låta det vara så i några veckor. Om Klara är duktig som bajsar och/eller kissar i något hörn eller så är det bara göra rent den hörnet :) Ta bara ut det som är skitigt,
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Jag tar ut det smutsiga varje dag som vanligt när jag har ungar, brukar bara undvika att gräva precis vid boet :)

honan brukar inte göra sina behov i boet eller runt det (iaf de honor som haft kull här) Så du kan rensa allt förutom precis där :)

okej men hon bajsar i ett hörne så där kan jag städa då eller?

och jag undrar även om man får ta i ungarna när dom själva lämnat boet eller kan klara lämna dom då och ska man då ta utr klara när man ska hantera ungarna?

När ungarna har lämnat boet kan du hålla på med dom så mycket du vill, du behöver inte ta ut Klara från buren då.

okej vad bra tack men när gör dom det då?

nej!vrf? åhh inte tre till=x jag fick reda på att tre ungar dött i natt dom var runda och såg välmoiga ut men klara kanske inte kunde ta hand om alla eller så kanske hon viste att det var något fel på ungarna=x

Dom brukar börja skutta omkring vid ca 2½-3 veckors ålder.
Men vad tråkigt att tre till har dött, hur hände det, hade dom hamnat utanför boet och det blev för kallt? Jag tror inte det var nåt fel på ungarna, ren otur bara. Jag hade också två ungar i en kull som dog vid 2½ veckas ålder, när dom precis börjat skutta omkring och en unge i en annan kull som dog ungefär vid samma ålder.

okej fy vad hemskt stakarna=x jag tycker synd om dom men jag skulle göra vad som helst för att få dom tillbax. men tack<3 men kan hon lämna ungarna äfter tio dagar divning?
Förmodligen ren otur. Du kan utan problem städa ur det skitiga i buren varje dag :)
Tvivlar på att honan överger sina ungar efter 10 dagar. Det brukar ske den första/de första dagarna.
Jag lyfter ut ungarna ur boet och kontrollerar dom varje dag, från dag ett och har aldrig haft problem med att någon av mina honor övergett sina ungar.

okej tack<3

det va inte tre till som dött det var fem men dom andra mår bra men jag un drar när man skall ta bort boet?
#13 När dom inte behöver boet, typ när dom är 5 veckor kanske, och är utanför boet hela tiden.

okej tack=)