Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 2151 ggr
pigelina
0

OT- presentera dej själv:)

Skulle va kul om alla på kif ville skriva en presentation om sej själ och gärna en bild:)

(Snott från teddykaniner.ifokus)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Maiae
0

#0 Kul ide, men har du någon mall man kan tex.

Namn:

Ålder:  osv.?

Mvh Maia

pigelina
0

nje mer som jag heter hanna och är 13 år blabla bla så asså;)

// Hanna

Maiae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oki doki.

Jag heter Maia och är 12 år men ska fylla 13 den 31 augusti alltså går jag i sexan just nu. Jag bor hos mamma, mammas pojkvän och min halvbror, som är 3 (snart 4) år. Min pappa bor i Holland där jag är född, där kommer jag och hälsar på på loven för det mesta, men han kommer mest hit eftersom jag inte gillar och lämna kaninen. Ja har en kanin som heter Summer men kommer ev. köpa en till kanin på sommaren eller efter. Jag rider två gånger i veckan på Farsta Ridskola och sköter en ponny där som heter Keaton, har ridit i 4 ½ år och kommer aldrig sluta. Jag har just börjat kainhoppa så det gör jag på Söndagar, eftersom jag rider på Lördagar. Jag bor mellan Hammarbyhöjden och Björkhagen (i stockholm). Sen har jag ett till intresse, att fota även om jag inte har en bra kamera så kommer jag ev köpa en ny!:)

Mvh Maia

[Wera]
0

Finns flera sånna här trådar :) hihi. Orkar inte skriva så mkt men aja:

Wera Berggren, 15 år, 16 i november. Bor mellan Rättvik och Edsbyn, Dalarna/Gästrike (Gävleborg) Ovanåker (krångligt elr hur?) höhö. Jag ska börja i Voxndalens gymnasium till hösten, linje: Samhälle.
Har 3 kaniner, men flera på G (föder upp liten skala av teddydvv) och kommer få hem hundar i sommar, hemma har vi en hund som flyttar, hamster och katt samt 3 andra kaniner (en flyttar)

pigelina
0

kan skriva lite om mej då, jag heter Hanna Eliasson och bor i ett samhälle som heter rävlanda 4 mil öst om gbg och 3 mil från borås:) Jag har just nu 3 kaniner(Pigelin, Tequila, Aska) men mer är på g. Har presis startat min uppfödning av lejonhuvade kaniner och kommer ställa ut framåt februari. håller på med Kaninhoppning men esålänga har Pigge bara tävlat 1 gång och dom andra håller jag på att lära:) Drt går riktigt bra;P

Jag går i 6an ska börja 7:3 nästa år nfast på samma skola^^
på sommrarna burkar vi avar i vårt sommar hus i ungern elr ngn annan stans;)

// Hanna

[aammE]
0

Okej!

Jag heter Emma och jag bor i norrland, närmare bestämt norrbotten och Luleå. Jag är 15 år men fyller 16 den 22 juni. Efter sommarlovet börjar jag gymnasiet antingen praktiska gymnasiet med inriktning Hundskötare eller djurvård i Piteå. Hela mitt liv har jag haft en massa djur råttor, hundar, katter, fiskar, grodor och jag har dessutom varit skötare på en häst och även en kanin under en sommar. Förut red jag 3 ggr i veckan (två tävlingsgrupper och en "vanlig") men jag var tyvärr tvungen att sluta p.g.a en dum jävla ätstörning och fick därför inte träna och nu när jag är "frisk" har det inte blivit av att börja igen, tyvärr. Jag har två favoritdjur och det är hundar (speciellt vinthundar <3) och kaniner (det krockar tyvärr lite :C) och jag har nu tingat min första egna kanin, han kommer från Notvikens djur. Jag är vegetarian och anser att jag är en "sann" djurvän (Jag tycker inte att man kan kalla sig djurvän om man stödjer det ohumana dödandet av oskyldiga djur) och det har jag varit.. I flera år nu!

Ja… det var nog allt som fanns att säga om mig. (Förövrigt är bilden ganska gammal)

[aammE]
0

Hahaha, oj, mitt blev jättelångt!

[Bolten]
0

Kul tråd!^^

Heej jag heter då Olivia och bor i malmö/höllviken med mina djur:

3 akvarium, 2 underlater, 1 sköldpadda, 2 ödlor och kaniner

Kaninerna tävlar jag aktivt… Finns inte så mycket mer att säga:P

Zvintos
0

Hm, vad ska jag berätta då?

Mitt namn är Ninni och jag är 21 år.
Bor hemma hos föräldrarna dår jag ännu är arberslös (tyvärr).
Bor i den lilla "staden" Smedjebacken.
Har just nu enbart 1 kanin, som förhoppningsvis är dräktig.
Förutom kaninen har jag även 2 guldhamstrar vid namn Petra (hona) och Peabo (hane).
Tycker väldigt mycket om att fotografera - äger en Nikon D40 med kitobjektiv.
Kommer i höst äntligen köra igång med innebandyn igen, som jag hållt upp ifrån under 2 år bla pga ryggskada.
Spelade innan dess i 8 år.

Vet inte riktigt mer vad jag ska säga. =)
Är det något ni funderar över är det bara att fråga.

[BonnieL]
0

Jag heter Bonnie, och är tolv år. Jag bor i Skåne, och går alltså i sexan, ska börja i sjuan i höst. Jag har tre kaniner två Lejonhuvade Dvärgvädurar som heter Vichy och Morris och en Lejonhuvad som heter Soda. Min fritid går det mesta åt till kaninerna! Jag föder även upp Lejonhuvade Dvärgvädurar i mycket liten skala. Ja, det var vell det jag kommer på nu :P

ssandraa
0

Då ska väll jag kanske skriva?!

Jag heter då Sandra och jag är 14 år. Bor i ca 2 mil utanför umeå i en by som heter Täfteå. Har just nu 3 kaniner, och en ska jag förhoppningsvis para en i sommar så det blir lite fler, bror kommer att få ta en unge av den kullen då. Blir verkligen kul och se den växa upp då! :) Har tävlat med mina kaniner också, blir träning i sommar och sen jädrar så vinner vi tävlingarna! ;)  Och så har jag 2 katter vid namn Doris (hona) och Sigge (hane).

Jag gillar väldigt mycket att fotografera och jag äger en Nikon D40.  Rider gör jag också såklart. Rider på Södra Umeå Ryttarförening (SURF) en gång i veckan på storhäst. Spelar innebandy också, super skoj verkligen.

Ja, har ingen anning om vad jag ska säga, och om jag ska säga mer. MEn det får duga nu. Bara och fråga annars om ni vill veta något mer!

[Wera]
0

#4 Glömde bild.
Btw har jag: 2 teddyvädurar, en dvv och en kull teddydvv på G. Satsar madagaskar. Mina intresse är fotografering (ingen bra kamera än men skaffar ev. en Nikon), kaniner, datan (haha) och att resa! T.ex. åka färja - det är bland det roligaste som finns. Jag fotar mkt på natur och djur.

Gillar att umgås med mina vänner, bada och ha det roligt helt enkelt!

Kristall
0

Sanna heter jag och är en 14 år gammal (15 i oktober) finlandssvensk.

Kaniner har jag haft sedan jag var 6 år gammal, blev riktigt intresserad av kaniner förra året och nu har jag fyra kaniner (+ 2 ungar), ska skaffa fler för utställning och Avel (samt ev. hoppning). Dvärgvädur är rasen jag har fastnat för. <3

Mina övriga intressen är fotografering, hästar & ridning, andra djur, datorer och pyssel (mest scrapbooking och att göra kort).
Har en digital systemkamera (+ 1, snart 2 analoga objektiv) och har fotat i flera år, kaninerna hamnar ofta framför kameran såklart. ^^
Har ridit i ca 7 år och nu har jag även blivit skötare/medryttare på en camarguevallack. Glad 

Har ingen bra bild för tillfället..

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[nataschaj]
0

Jag heter Natascha och är 20 år blir 21 i Augusti. Just nu bor jag i en mindre 1a med 2 hundar och 1 kanin, men ska flytta till en större 1a nästa v. Där jag kommer att tapetsera och köpa nya möbler, så tyvärr går djuren i andra hand om inte nått alvarligt dycker upp.

Jag bor ju då i sköna Göteborg på hisingen, Jag har aldrig haft en egen kanin, utan hållt på med skolans el med min syrrans, och nu har jag min egna lilla tös, som bor ute på balkongen just nu. =).

Mina intressen är: Mina 2 hundar, kaninen (Gischa) samt vara med vänner.. Se på film älskar jag samt att läsa i nån bra bok.

Är just nu arbetslös, vilket e segt, men de kommer nog dyka upp.

Min Stora dröm är att starta en kennel med schäfer och amstaff, först och främst Amstaff. Vem vet kanske föder upp kaniner med ;). Och klart att bo i ett hus på mitt barn domställe en ö som heter Asperö som ligger i norra skärgården.

Ja de va lite av mig… =)

Michiis
0

Heter Michaela är 14år fyller 15 i augusti. Bor i Dalarna i Rättviks kommun (Furudal) med min mamma, pappa, och 2 bröder. Samt våra djur; Min ena brors 7fåglar och mina 2 kaniner(molle å nina) samt min andra brors kanin (willow).
Mina intressen förutom djur så är det innebandy och ridning :) fotta å datan.
Tkr om att vara med mina kompisar och ha skojj ;)
Jao, blir lite kort.. för jag är sämst på sånt här -.- xP

// Michis

[Linsenhejhej]
0

OM MIG
Jag är en tjej på 13 år som heter Lina.
Jag älskar djur av hela mitt hjärta och försöker stoppa djurplågeri så gott jag kan.
På min fritid sysslar jag med fotografering, läsning, skrivning och teckning.
Jag har ljusblont hår, har gröna ögon och är 162,7 cm lång.

Jag har en underbar huskatt på snart 2 år.
Hon heter Tindra och är ett litet aktivt charmtroll som har mycket busigt för sig.
Hennes päls är mörkgrå och vit med svarta ränder.
Hon har en "skelett-mönstrat" svans som jag kallar det.
Tindra fyller 2 år den 16:de juni, rakt efter att sommarlovet har börjat.
Hon är en innekatt, och jag brukar gå ut med henne i sele och koppel på gården och i skogen.

Vi har även en hund (hela familjens).
Han heter Rico och är en svart labradorhane på 12 år.
Han har mycket grått skägg, han är ju ganska gammal nu.
Han är frisk och kry men sover mest inomhus.
Om man inte är försiktig så går han och äter ur sopkorgen (Usch …) på natten.
Vi fick honom av en granne när han var 9 år gammal.
Vi har alltså inte haft honom sedan han var liten valp.
Rico älskar grisöron :)

Jag har en kamera också.
Det är en kompaktkamera som heter Nikon Coolpix L3.
Det är en rätt okej kamera som har 5,2 megapixlar.
Mina föräldrar ska köpa mig en Nikon D60 (en systemkamera) i augusti. (:

Jag har 3 syskon …
Malin är 14 år och älskar hundar.
Toril är 11 år och hon tycker om mode, smink, kläder och kompisar.
Edward tycker om TV-spel och att vara med kompisar.

Rero
0

Jag heter Rebecka och är 13 år. Jag bor hos min pappa varanan vecka och min mamma varanan vecka. det är hos min mamma jag har min kanin Ronaldo. Men jag går förbi henne nästan varje dag och tar hand om han. Annars släpper mamma ut han då han springer lös i vårt hus förutom på nätterna eller när jag är i skolan. Aja. Jag bor i mellan hammarby höjden och björkhagen som #3 vi har gått i samma klass i typ 4 år men nu går vi i olika klasser men i samma skola. Vi brukar vara med våra kaniner tsm. Annars då Ronaldo är en lejonhuvad kanin och är typ winertecknad blå otter. men han börjar bli brun på tassarna och i lilla manen så jag vet inte riktigt. Vi ska göra debut på söndag(bergadgarna) Så det ska bli roligt. Han hoppar bra annars så hoppas det går bra. På sommaren är jag på mitt land i mariefred där han har en stor Hage han går i eller sin lilla beteshage. Sen tar jag ut han oi koppel nästan varje dag också. Jag hoppas på att efter sommaren få köpa en till kanin. Men mamma är inte riktigt med på det :P Men vi får se. isånafall blir det nog en holländare eller en till lejonhuvad. Jag rider annars på farsta ridskola två gånger i veckan och är skötere på en tinker som heter Svarten. JAg har ridit i crika 4 1/2 år :D Jag gillar även att fota! Har en digitalkamera jag delar med familjen och den är ganska bra tycker jag :) det var väll allt för mej <3

Zsarorna
0

Vi heter Zarah & Sara och är 26 respektive 25 år gamla. Vi är förlovade och bor i Huddinge, Stockholm.

Båda är studenter: Zarah läser journalistprogrammet och Sara ska läsa internationell emigration till hösten.

Vi har en cornish rex-katt som heter Winnie, en nakenfis till hund som heter Falcon och en hermelin som heter Earl.

Claudia90
0

Hej! Mitt namn är Claudia och är 16 år, (17 i janurai) Växte upp i Vingåker men är idag bosatt i Örebro tsm med min mamma och min kanin Ozzy, Eng scheck, och några gerbiler. Jag ska börja Jensen Gymnasium till hösten , inriktning Ekonomi.Senare utbilda mig till jurist ev. Jag var tsm med en kille i Uppsala i lite mer än ett år och våra planer var att föda upp dvärgharar och risknäckar men drömmen sprack då vårat förhållande inte höll.

Jag har alltid gillat djur, sen jag var liten. Jag har en hund, papillon på 8 år som jag älskar mest av allt. Jag blev med kanin i Januari 08 och sedan dess har intresset växt. Hade då en Hermelin/löven utan h-bevis. Fick honom av min svärmor. En underbar liten gosse. Jag blev intresserad av ras kaniner efter och köpte en Rhisknäck ifrån Jönköping och började ställa ut och det var så otroligt kul och ville fortsätta med det!

Jag föder upp gerbiler i en liten skala också. En intressant och rolig hobby med mycket glädje!

Min dröm är att någon gång i framtiden förverkliga drömmen om en stor kaningård med underbara djur, men det dröjer ett tag.

( Dålig och gammal bild, men de får duga ;)

birdlove
0

Hej! jag heter Matilda sohl och jag är snart 14 år alltså född 95<3

mina intresen är mina fåglar, kaniner, kompisar, kläder och jag älskar att teckna=p

jag bor i vårgårda varanan helg hoss min pappa men annars bor jag i sollrbrun i ett sött litet hus på landet.

jag har sju syskon men bara tre riktiga alltså tre som jag har samma föreldrar med.

jag är 1,67 cm och jag är lagom byggd med ett hål i läppen en percing alltså och jag har mellan långt brunt hår och jag använder för det mesta tunikor och leggins. det var litte fakta om mig ha det<3

ja just det jag har ju inte presenterat mina älskade djur=p först ut kommer gulle hon är en sångparakit som e tre år och hon har en partner som hon har bott med i hela sitt liv. En undulat som heter silva dom komm till mig för tre dagar sedan och dom är redan tama=p sen har jag ju mina sötnosar klara och sixten klara är en lilla tysk vädurs hona som är vilt gul och lite över ett år. och sixten är en lejonhuvad hermelin s färgen black and white<3 och han är snart ett år.

Fladdra
0

Hej, hemskt mycket hej. :P

Jag föredrar att kallas för Eli och är för övrigt 16 år och 16 dagar.

Jag har en kanin och bor i Stockholm. I höst börjar jag i gymnasiet, och förhoppningsvis i media-linjen.

Jag älskar att läsa och lyssna på musik, och att sjunga fast det inte låter särskilt bra. xD

Jag har ingen bra bild men ändå.