Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 812 ggr
UlrikaD
0

Bästa pelletsen?

Har precis fått hem en omplaceringskanin lite hastigt. Köpte lite pellets där men i och med att de inte kunde svara på vilket märke det var så känns det inte så aktuellt att fortsätta med den.

Var väldigt länge sen jag hade kanin så vilken/vilka pellets är de bästa på marknaden nu? Var köper ni, hur stora förpackingar/säckar säljs de i? Och vad kostar det?

Ska ge mig ut imorgon men vill att hon ska ha det bästa, och jag vill veta vart jag ska bege mig:)

UlrikaD
0

putt

Clariiz
0

Jag köper Carrier, och trivs väldigt bra med det! :)
Absolut den bästa pelletsen jag provat, den finns i 10 kg och 25 kg. 10 kg kostar ungefär 109kr och 25 kg 250 kr.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

UlrikaD
0

Trodde Carrier bara var till marsvin. Det har de där jag köper hö till chinchillorna. 10kg för 100kr.

thexclub
0

Använder Edel, har provat en del olika men tycker absolut att Edel funkar bäst. Ger fin päls, bra hull och kaninerna tycker det är gott.

the vanity, it becomes insanity

[Tovab]
0

Det är ju något diagram och då är Stampe bäst. Det använder jag till min kanin och det funkar bara bra

[Wera]
0

Carrier eller Rabbfor på Granngården föredrar jag :)
Carrier, 25kg runt 260kr.
Rabbfor, 25kr runt 135kr.

Tarja
0

Carrier kör jag med och det tycker jag är bra! :)
Carrier kanin och marsvin heter det! Runt 260 kr betalar jag för en 25 kg säck!

UlrikaD
0

Jag köpte Carrier och det verkar gott tydligen. Ger hel havre också och det är ju väldigt mumsigt.

MH1994
0

jag vet inte vad jag har för pellets men tror att det är Edels - köper blandad mat på dalviks kvarna.

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

jossan84
0

Jag gav Mästers och var mycket nöjd med det. Inga sjuka kaniner, inga ungar som dog, bra hull och päls. Hade Stampe innan det.

Betalade 145:- för en 25-kilos säck.

[chriistina]
0

Rabbit Royal ger jag. Väldigt fina pälsar och de får lagom med energi. Dock inget foder för den kanin som har svårt med att gå upp i vikt.
Men gillar detta mycket ändå för min äldre kanin som alltid får problem med magen har inte haft några problem under tiden med detta.

Betala ca 264kr för 20kg

[Tovab]
0

jag har Stempe, och det funkar väl bra :)

ganska billigt, kom inte ihåg men runt 100:-

Sashhi
0

Jag ger Rabbit Rpyal+Bello, eftersom att bara Rabbit Royal blir lite väl magert så måste man hal ite mer. Funkar utmärkt!

Not your mom, not your milk.

Animalfriend
0

Har för mig att Carrier innehåller antibiotika. Är inte 100% säker, men ganska säker.

Animalfriend
0

Hade fel, det är Hobby Plus som innehåller antibiotika.