Teddyvädur Sökes!
Är nu ute efter en Teddyvädurs hona igen.
Mina krav på honan är följande:
- Teddy pälsad
- Ha fin och bra päls kvalité
- Fina öron & bra huvudform samt kropp
- Härstamningsbevis
- Japantecknad
- Så lite Wiener som möjligt (vet att det är svårt att få tag i sådana, men skriver det iaf)
Bör ej finnas allt för långt borta. Jag bor i Jämtland (mitten av sverige) och har oftast transport från Stockholm. Så ej längre bort än Stockholm. Vägen som färdas är genom Gävle och den sidan av sverige. Alltså inte i mitten av sverige eller på andra sidan (mot norge).
Är det en äldre hona så bör hon ha haft kull tidigare!
Kan vara så att jag ställer orimliga krav, men hon bör passa in så mycket som möjligt helst.
Har ni det jag letar efter?
Skicka då ett PM eller maila mig på:
trubbelsbuse@hotmail.com
//Mvh Evelina Esbjörnsson - Rörösjöns Kaningård
www.rorosjons.webs.com
Jag har ju fått en ny kull teddydvv, i hennes förra kull kom det 3 japantecknade. Dom var mycket bra pälsade, och hade bra öron.
Skickar med en bild på en japantecknad: Här är den endast 4½ veckor gammal. Nu är den väldigt bra pälsad och öronen fina.
Men jag bor ju så långt bort, PM:a om du vill.
Med vänlig hälsning,
Jenny

#1 Har PM:at dig!
Otroligt fin var hon =')
Åh va söt <3
Isa är på dag 29 nu och där kan det komma japantecknat kanske. Hon har ju inte de bästa öronen, men hanen har iaf. bra så hyfsat bra öron kan ungarna få :) fast du kanske vill ha en hona nu och inte vänta? ^^ Finns i Ovanåker.

Kommer det en japantecknad hona med bra öron/päls osv så är jag intresserad =).
Spelar ingen roll om jag väntar eller ej.
Ovanåker, är det vid uppsala? Elr är jag ute och cyklar (A) ^^, ?
#6 Du är ute och cyklar :P haha. Ovanåker är i Gästrike/Gävleborg (Edsbyn, Bollnäs) men jag tillhör egentligen i Dalarna, Rättviks kommun (20m skillnad) men kommer kanske flytta i sommar och bo i Voxna, Edsbyn (tillhör då Gävleborg)
Ganska krångligt tycker jag haha!
Men om du vill söka på t.ex. Eniro sök då på Dalfors (10min från mig, mot Rättvik) eller Voxna Bruk (alt. Edsbyn) som är 10 och 20min från mig mot Söderhamn.

#7 Haha, märkte åtta år efter ja svara att ja va ute och cykla (A) ^^,
Hur långt ifrån bor du Gävle då?
Vet inte om nån hona jag har kanske skulle passa? Dels har jag Lingon som är svart/vit japantecknad. Hon är även zobelsiames brun wienertecknad. Hennes öron är väl hennes nackdel, lätta och står upp. Men annars har hon sjukt fin päls.
Sen har jag även en unge på 4 veckor i samma färg som honan ovan. Hon ser ut att få väldigt fin päls! Och öron bör lägga sig ner.
Sen har jag en kull japantecknade i gul/svart på 1 vecka. Fast dom är wiener.
Bild finns på [http://madeleine.snabber.se](Min hemsida)
Ska uppdatera bild på Lingon dock. Skickar med en halvbra bild på Lingon.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Problemet är nog öronen då.
Vart finns du och hur mycket Wiener är det i ungarna?
Ska fundera, måste ju också tänka på att det knappast finns många som har det jag letar efter så måste räkna med vissa undantag =).
Jag bor utanför Uppsala.
Ja öronen är ju tyvärr lite för lätta. Men i övrigt är hon otroligt fin.
Ungarna är kanske inte aktuella eftersom dom har en vit BÖ som pappa.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

#11 Hur mycket vit blåögd/Wiener finns bakåt i stammen då?
Det är du och Wera som är mest aktuell just nu. Så vill höra lite från er =).