Vilka "färger" är detta?
Jag äger 2 kaniner men jag kan inte lista ut vad deras färg heter, kan någon hjälpa mig med det?
Färgerna tycker jag är jättesvåra!
Emil är den ljusa och "Prisse" är den mörka.
Vill ni veta släktens färger så får ni säga till ;)
ni får gärna berätta lite om dessa färger mm, t.ex varför har emil som en liten mask eller vad man säger på huvudet?

Jag får inte in bilderna =S
#1: Du kan maila bilderna till mig, så lägger jag ut dem. =)
ninni.hedblom@hotmail.com

Det är skickat, Tack!

Stämmer helt! Tack!
Jag tycker iaf att Emil ser ut att vara viltgrå rödförstärkt.
Ser lite för röd ut för att vara viltgrå.
Kan ju vara viltröd också, men då tycker jag han borde vara rödare.
"Prisse" är iaf viltgrå. =)
Anledningen till att färgen ser annorlunda ut, är pga pälstypen.
Den första är vitgrå manteltecknad och den andra är viltbrun ´(wienertecknad? vit tass..?)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#8 är inte den andra kaninen viltbrun?
#9: Men är den verkligen viltbrun?
Tycker den ser för "grå" ut för att vara viltbrun.
Kanske har förvirrat till det lite nu…

Det ni säger låter helt logiskt, och Prisse är (vilket jag har lärt mig av NinniH's förklaring) Wienertecknad, han har blå ögon på hela pappas sida (dvs pappa, farmor och farfar) dessutom är dom tre wienertecknade. Han mamma är Wienertecknad med Oddie Eye.
sedan ser jag att Emils farmor är Vit BÖ, kan det vara så att han har wienerteckning i sig? Och i så fall skulle han kunna ge Wienertecknade eller Vit Bö ungar?
Viltgråa tycker jag båda ser ut. Prisse är wienertecknad. Och Emil kan vara wiener men inte helt säker… han kan ju bara vara manteltecknad också. Du kan få reda på om han är wiener eller inte om han paras med en vit bö hona och får vit bö ungar.
#13: Han kan vara wienerbärare, men skulle lika gärna inte kunna vara det.
Det kan bara PARNING visa.
Skulle det dyka upp vit blåögd med en vit blåögd hona, ja då är han wienerbärare. =)
Dyker det inte upp några, behöver inte det betyda att han inte är wienerbärare, utan helt enkelt att slumpen föll sig så att det inte blev någon vit blåögd.

Är alltså Emil viltrgrå mantel? och Prisse viltgrå wienertecknad?
#16 Yes. Det är iaf. det jag tror 

Den första är viltgrå manteltecknad. Lite rödförstärkt och med undertecknad mantel.
Den andra är viltgrå wienertecknad. (Viltbrun är mycket ljusare, nästan som en sotig viltgul.)

Tack så jättemycket! =D