Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 380 ggr
Mellliie
0

Hon attackerar

Min kanin attackerar mig nu, det har hon inte gjort förut. Har jag gjort något? Hon är fyra månader.

Tarkie
0

Hormoner. Hon börjar bli tonåring

Tisdus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som #1 säger. Nu kommer tonåren :P Håll ut, de kan vara riktigt jobbiga ett bra tag, men det går över, jag lovar! Min kanin var i tonåren ett halvår, bråkade, högg och sprattlade trots att hon hade vart världens snällaste innan, men efter tonårsperioden är de tillbaka till sina gamla jag :)

Mellliie
0

Skönt att veta!

[Wera]
0

#2 Du kan inte lova något ;) för vissa honor blir "fast i tonåren" - ändrar sig inte.

Tisdus
0

#4; Okej, kanske det :P Min kanin har fortfarande kvar lite tonårsbeteende som hon plockar fram när hon är trött :P Men jag tror inte det är så vanligt att de fortsätter vara agressiva resten av livet :P Man får ju försöka att härda ut, många lämnar ju ifrån sig sina kaniner när de kommer in i tonårsperioden.

[Wera]
0

#5 Min syster hade iaf. en hane som blev agressiv under tonåren och han var det hela tiden fram till han var kanske 3 år gammal sen vart han snäll :P

Tisdus
0

#6 Det kan nog sitta i ett bra tag om man har lite otur :P Men enligt mig ska man inte oroa sig för det :)