Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 682 ggr
Riqueza
0

Spärra dörröppningar

Halloj!

Undrar om någon har något tips? på hur man kan blockera dörröppningar? Jag har nämligen mina kaniner lösa i hallen för tillfället och vill spärra av så de inte kommer in i köket och vardagsrummet.

Kompostgaller är ingen idé då min kära lilla tös är så pass liten att hon tar sig igenom. Några tips??

Riqueza
0

Just det! Måste lägga till att det inte får bli för klumpigt, man vill ju kunna komma in och ut utan att behöva flytta på en stor klump :p

Tarkie
0

Kompostgaller med nät runt.

Rafflan
0

En vanlig trä skiva som är så låg att ni lätt kan gå över men hon kan inte hoppa över eller att ni öppnar den som en grind? ^^

Riqueza
0

#2 Jo fast det är lite för högt :p

#3 Ganska bra idé faktiskt…

[vildablid]
0

Vi går i samma letande här hemma! Vi funderar på att köpa en begagnad barngrind, finns modeller som inte behöver monteras fast. Dock måste ju spjälorna sitta rätt tight så inte lilla långörat kan slinka emellan :)

Maiae
0

Annars, barngrind som är tillämpad för små barn som inte kan gå i trappor som är gjorda så att man kan ta sig igenom enkelt:)

Mvh Maia

Riqueza
0

#5 Det var ju jättesmart! Måste kolla upp det :P

Linnet
0

Här har vi grindar lite överallt, inte för kaniner, men dom hänger kvar från då vi hade hundar som inte kom överens och då vi hade både tikar och  hanhund och var tvungen att spärra av då tikarna löpte. En träskiva som man lätt kan kliva över och så sätter man bara två lister så att man kan sätta in den mellan dom.

imsuchadiva
0

#4 ( #2 ) Kompostgallret går ju att del på mitten så blir det inte så högt ju.

Annars som någon annan nämde så går det ju med en träskiva.

hyltebarn
0

bygg en träram med nät på, billigt och enkelt ;)

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)