Hane sökes
Eftersom det tyvärr gick åt helsike med Malvas kull (enbart 1 dödfödd) tänkte jag kolla runt lite efter en hane.
Antingen att köpa in, eller bara låna för PARNING.
Kraven jag har är:
Renrasig dvärgvädur; utställningsbar, maffigt huvud och långa breda öron, trevligt temperament, vit blåögd.
Hoppkanin; gärna klassad minst msv, ska vara vädur i (antingen hängande öron, eller svajöron), japantecknad, trevligt temperament.
Oavsett renrasig eller hoppkanin, vill jag att det är en obesläktad med Malva (e: Micas Benkovac, u: Bråkmakargatans Jessie).
Jag själv finns i Smedjebacken, så det är en fördel om hanen finns i närheten, eller kan transporteras hit (och tillbaka, om det är för parning).
#1: Ni har inga vägar förbi Smedjebacken inom en snar framtid? 
Sen vore det ju bra om han blev reggad, så det går att skicka med komplett stamtavla på en gång, om jag skulle låna honom. 
#2 Har tänkt regga honom när jag blivit nöjd med resultaten för han kan nämligen få mer än det han har nu (93.5p) han fick ju avdrag för 2 saker (varav 1.5p elr 2p) men hoppas han kan få minst 94.5p till nästa utställning vilket blir… kanske Dala Expo i Borlänge.
Jag ska ev. till Borlänge (elr Falun) imorgon. Inte säkert ;)
#3: Okay, på så vis. =)
Typiskt ni ska dit imorgon, då kan inte jag ta mig dit. =P
Är drakbåtsmarknad här hemma. =P
Du kan ju lägga upp på Kaninhoppning.ifokus om det är en hoppa hane du är ute efter :))
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#5: Tänkte göra det. =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en Blå/vit japan hane här hemma (A)
Han är klassad msv, msv. Jag tror han kommer gå fint i msv klasserna då han tänder till på högre klasser. Han har inte svaj öron men mamman är dvärgvädur med stora öron och tunga. Pappan var en hermelin.
#7: Ett till intressant erbjudande. =)
Vart finns denna herre någonstans?
#8 Stockholm :/
Kan ju berätta att han aldrig rivit något hinder på sina starter endast gått 0+0 (=
Jag skickade med en video också. Om du klickar på texten under bilden så kommer den upp :)
#9: Rackarns.
Stockholm är ju egentligen inte så långt bort, men tillräckligt för att jag inte ska kunna ta mig dit. =/
För erbjudandet är väldigt lockande.
#11 Så synd =/ Men vet aldrig, det kanske komemr upp något som passar båda. Man vet inte :/
Lycka till (:
Synd att min lilla snuskis bor för långt bort och han inte är klassad så högt.
Han är helt underbar på alla sätt och vis, hoppar högt och långt så vi ska testa lite längd och höjd på nästa tävling:). Han kommer när man kallar och man får en och annan puss då och då om man är snäll. Om man solar så kommer han antingen fram till en och puttar med nosen så att han får en klapp eller bara lägger sig bredvid och solar med. Han är älskad av alla här hemma och det är precis som om vår lilla Musse återuppstått i Gladers kropp (Musse var likadan, dog av Myxomatos för 4 år sedan).
Glader är Blå/gul japantecknad.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#14: Klassningen är inte jätteviktig, utan snarare kapaciteten.
Så jag kan göra undantag.
Dock är det ju en jäkligt bra bit tyvärr.
Jag tränade höjd och längd innan idag och han klarade 90 c i längd utan proble och 45i höjd. Hade tyvärr inget höjd eller längd hinder så fick ta det högsta hindert till höjd och sätta ihop flera hinder i längden.
Jag kommer ju tyvärr aldrig åka upp till dalarna.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Synd att du bodde så långt bort, annars hade du kunnat låna min vita blåögda hane.