Att få kaninbäbisar
Jag har lagt märke till att vissa här tar kaninkullar och SEDAN lägger ut desperata annonser på internet om att man måste bli av med kaninungarna annars hotar avlivning och etc. Först då har man märkt att kaniner inte alltid är så lättsålda, men då är det för sent för då har man inga extra burar, ingen plats eller tid att ta hand om så många kaniner.
Men man kollar väl intresse (av seriösa spekulanter)innan man tar en kull om man nu inte redan är en populär uppfödare?
Det jag vill säga är bara Tänk efter före. Det är liv det handlar om. Hur kul det än är med små kaninungar så är det inte lika kul, enkelt och lika billigt att ta hand om kanske 5 hankaniner som man inte fått sålda och som måste bo i varsina burar, om man inte redan avlivat dem. Kolla alltid intresse innan.

Bra!

Har aldrig haft problem med att få mina kaninungar sålda, men det är under våren och sommaren som jag har kaninkullar, hade ca 40 kaninungar i fjol och hittils i år har jag ca 45 kaninungar födda , varav ca 35 redan är sålda eller tingade. Dom är lättsålda på våren och sommaren, då det är en väldig efterfrågan, men under vintern är det nästan omöjligt att sälja kaninungar. Så ni som vill ta kullar, gör det på sommaren.
alldeles för många som bara födder upp kaninbebisar för dom är söta men inser inte att det är mer än det,.
Håller med #1, #2 & #3 :)
Jag själv har enbart haft 3 kullar hemma och alla har varit "lätt sålda" (alla har flyttat innan de hunnit blivit 3 månader) jag har dessutom alltid burplats.