Fler ungar på G?
Igår fick Malva en dödfödd unge på dag 32.
Magen kändes fortfarande spänd, men kunde inte känna någon unge.
Nyss när jag gick ut och skulle ge alla varsin bit morot, hade hon munnen full med päls och hade grävt ut för bo i bolådan.
Kan det vara så att det faktiskt är någon till unge på gång?
Eller är det bara hormonerna som påverkar henne?
Någon som varit med om att ungar fötts på 2 olika dagar?

Vet kaniner som fått levande ungar först och sen någon dödfödd ett par dar senare, då borde det ju fungera åt "andra hållet" också.
Enklast är nog att bara vänta och se!
the vanity, it becomes insanity
#1: Får hoppas det funkar åt andra hållet.
Låter henne vara tills i eftermiddag, så får vi se om mina misstankar (eller snarare förhoppningar) stämmer eller ej. =)
Det ska bli intressant att se om där finns några ungar.
Om så är fallet, tror jag tyvärr inte det är någon levande, även om jag såklart hoppas litegranna.

Vi hoppas på det bästa =D

Håller tummarna !
Min hona jag hade förut födde ungarna med 3 dagars mellanrum. Hoppas hon får några!
#6: Ja, nu steg hoppet igen. =)
Visserligen inte lika som förut, nu när jag vet att risken är stor att det inte är några levande.
Men som sagt, hoppas kan man ju.
Hoppas!! =)
Det verkar som om hon blivit skendräktig?..

Har också varit med om det, en hona som fick 3 ungar och sen 2 dagar senare kom det 3 döda.
En kanin som fick ungar nu för ett tag sen hade också fått två ungar, som båda dog efter ett tag. Nästa morgon hade hon två ungar till som levde.
Har varit med om en dvv hona fick en dödfödd unge, 5 dagar senare börja det komma ut ännu en till unge! (Dock död) så det blev ju veterinären (för hon hade svårt att få ut ungen själv)