Repris...
Idag gick Dior bort… utan tecken på sjukdom.
Vi har ringt till affären och frågat om morötterna, misstänker att de kan ha varit besprutade med gift. Eller det är något fel på dem.
Jag funderar även på att skicka in Dior på obudktion. Har ingen aning om vart jag ska skicka kroppen. Det ska komma en veterinär idag ska fråga honom.
Känns som att jag har haft ihjäl två kaniner. Jag är en dålig ägare.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Du är inte en dålig ägare Ida. Dior och Eris hade det BÄST hos dig är jag övertygad om! Dom kunde inte ha fått ett bättre liv.
Du kunde inte veta ifall det var något fel på morötterna, om det nu är dom som är orsaken.
Tusen kramar! <33

Jag beklagar 
Skulle inte tro att det är morötterna.
Kanske Dior hade förstoppning? Det brukar ju kallas "den tysta döden", man måste vara uppmärksam som djurägare för att upptäcka den.
Det kan ju även vara cancer. Har du känt några knölar?
Kaniner dör ju inte "bara sådär" såvida de inte stressats ihjäl.

#2 Nej, de har inte blivit ihjälskrämda. Då hade det synts i buren och inte stressade heller. Kände inga knölar på dem heller.
Det har inte varit några kända fall av kaninpest i år i Skåne. Och det sprids via kaniner, mygg eller saker som har haft kontakt med kaniner.
Jag har ingen aning varför de dog 

Nej, de hade ingen förstoppning. Eris betedde sig normalt och det var någon/några timmar innan hon dog.
Kaniner kan också ha dolda hjärtfel mm. RIP Dior och Eris.

#5 Jo, men att två kaniner dör på så kort tid… Då har jag haft maxiamlt med otur om bägge hade hjärtfel eller liknande.
Har städat ur buren nu, ska tvätta den och alla kaninsaker med virkon S. Och buren ska stå tom till våren, förhoppningsvis ska bakterien eller viruset ha dött.
Konstigt att man inte såg några tecken på sjukdom…
R.I.P :'(

#7 Lite onödigt att dra upp gamla sår?

Be dom låsa tråden om du inte vill ha fler svar på den.
Va inte arg på Anema för att skrev rip. Skickar ju bara en tanke för att vara snäll.
Visst fattar det kan vara svårt för dej med , men menade bara väl.
Hoppas alla bakterier är borta och du hittar ny/nya kompisar att mysa med! :D

#9 Hon kunde ha tittat på datumen? Hon har ju dragit upp flera andra gamla trådar. Hur kul är det på en skala? Nej, jag är inte arg, bara irriterad.
#10 Instämmer där, även om tanken är att vara snäll så blir det motsatt effekt.. Gamla minnen kommer upp.
Vill du att tråden ska låsas Ida?

gud stakars dig beklagar verkligen<3

skulle bara säga attd et var gulsot i skåne i vintras! kanske det var en orsak. Förlåt att jag skriver här. men ja. vet en uppfödare i ängelholm (?) som blev av med många kaniner
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

#13 Har också funderat på det. Men inkubationstiden för gulsot räcker inte den tiden ifrån att dem smittades till att dem dog :/
Förlåt menade ingen illa :(
Hon kanske inte tänkt på att titta på datumet?
Be dom låsa tråden istället för att bli så grinig när någon försöker vara snäll.
Låser tråden, då den inte är aktuell längre.