Dåligt samvete :(
Usch! jag har så dåligt samvete för Albin. Heeela förra veckan praoade jag på ett dagis i stan mellan klockan åtta och klockan fyra. Och som alla lantisar här inne vet så går det inte så många bussar ute på landet. Så jag var hemma när jag hade gått några kilometer från dagiset ner till centrum, åkt buss igenom alla småbyar häromkring för att sedan traska en och en halv km längst grusvägen. Då var klockan ca halv sex - sex. Och jag var helt slut efter en lång dag med 14 treåringar.
Då var det mörkt ute och jag kunde inte precis gå ut med Albin i sele eller sitta och kela där i mörkret. Så det blev mat och vatten, puss och klapp och sen stänga för natten. Jag tröstade mig iallafall med att i helgen skulle jag vara med Albin hela dagarna <3
Hade t.ex tänkt göra hans utehage mysigare. Men så blev det inte. Hela lördagen vräkte det ner snöregn och det var snorhalt ute. Inte ens hunden ville gå ut. På söndagen var det jättefint väder men otur som jag har kunde jag inte gå ur sängen. Hade dragit på mig en av dagisbarnens förkylningar (eller allihopas kändes det som) och låg till sängs med feber, huvudvärk, halsont och illamående. Mamma slängde in lite pellets och nytt vatten på morgonen innan hon åkte, annars var Albin ensam hela dagen.
Och här sitter jag nu och tycker synd om mig själv. Tisdag. Mår bättre idag, febern har gått ner och frossan är borta men blir nog hemma imorrn också. Ska snart gå och lägga mig och sova en stund igen, första gången jag är uppe ur sängen längre än ca 5 min. Och den jag tycker mest synd om är min lilla älskade nin som sitter där ute… Så kul kan han inte ha haft det den senaste veckan :(
Tänk så här: han kunde ha haft det värre! Han har ju inte varit ensam för att Du ville det. Det "lilla" han har fått är ju bättre än ingenting!
Du kommer ta igen den tiden Du har missat me honom när Du mår bättre och har mer tid!! =) DÅ kan Du överösa honom me en massa kärlek och skämma bort honom lite!
Krya på Dig!!
Urs då. Sånt där är aldrig roligt :(
Men jag förstår hur du känner. Jag har inte kunnat spendera lika mycket tid med våra kaniner som jag gjorde förut sen jag började jobba natt. Nu sover jag på dagarna och vaknar när det är mörkt.
Som tur är finns ju Tina som tar hand om dom små :)
Krya på dej matilda

Jag förstår också hur du känner dej. Men tur att albin har en stor bur :) Precis som kaningalen säger så kunde han haft det värre! Så i helgen tar du igen all tid du har missat :)
Krya på dej Matilda :)
Ja just det kajsa. Albin har ju jättestor bur :) Då är det ju inte direkt någon fara..

Det händer ju så där ibland, och du ska inte ha dåligt samvete, Matilda_91! Det var ju inte precis ditt fel.. Du får krya på dig och sen ta nya tag! Sköt om dig!!!!
Albin saknar nog dig, så när du kommer ut till honom kommer han att bli såå glad :) Ta vara på det och pussa honom massa! Men krya på dig först!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ja Han undrar nog vars du är :P Pussa och krama han från oss andra :) Och krya på dej igen :)
Ja :) Ge honom en puss från mig med!

Hihi, vad gulliga ni är! <3
Mår ännubättre idag + att det är strålande väder så jag tänkte ta med Albin i selen när jag går lunchpromenaden med Smilla. Det gillar han!
Vad roligt :) Så du går ut med både hunden och kaninen? roligt!

Jadå, oftast går det bra :) Det kan vara lite svårt att hålla koll på båda samtidigt, om man går längst vägen t.ex. Men eftersom Smilla går utan koppel och kommer och sätter sig brevid mig när det kommer en bil brukar det gå finfint :D
Det är svårt att ta kort samtidigt som man ska hålla i kopplet till en sprallig Albin:P

Vad gullit ;)
du behöver nog inte oroa dig, även om kan säkert sakrar dig jätte mycket, du verkar ta hand om albin på ett bra sätt!!
krya på dig och ha de bra!!