Hej! kan klara?
Hej! jag har hört att kanin mammorna kan bita ihjäl deras ungar bara för att klimatet ändras stämmer det?
Ja, en hona som blir stressad pga något kan bita hjäl sina ungar. Ju yngre ungarna är när honan blir utsatt för något ju större är chansen att hon skdar dem.
Ja, som #1 säjer. Vid stress, behöver inte bara vara klimatändringar.

okej ungarna lever alla ungar hon tar hand om dom och färgerna är väldigt fina. men kan hon reagera på menisko lukt i boet? och kan hon då skita i ungarna äfter en vecka och en dag? och i sånafall skiter hon i alla då eller bara ena som man rört vd?

Ingen större risk att hon struntar i ungarna, har aldrig varit med om nåt sånt. Men var noga med att först gnugga händerna i hennes päls innan du tar i ungarna. Sen ska du ju inte vara där och kolla för mycket, men i alla fall varje dag för att se om dom mår bra. Du ska ju inte heller plocka upp och hålla på med ungarna, utan bara försiktigt ta undan bomaterialet och se så att alla lever.

okej tack det ska jag men mamma var så stresdad av att få upp ungen så att hon fick inte tid för att klappa klara så att hon luktade kanin=x

hej tre ungar dog i natt=x
Tyvärr tror jag det beror mer på mamman än något annat av hur det låter. Annars kan det vara en massa annat.
Alla är inte menade att vara mammor helt enkelt.
Not your mom, not your milk.

okej
#8 Tycker du ska undvika att ta kullar efter henne i framtiden ärligt talat.
Känns inte chyst mot henne. helt enkelt.
Hoppas de sista ungarna klarar sig. :)

okej det ska jag inte=x